بین المللعمومیگزارشگر کسب و کار

بیمه تامین اجتماعی در ترکیه

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای اقامت در ترکیه باید داشته باشید و خروج یا نادیده گرفتن آن مطلقا غیرممکن است بیمه است. بنابراین قبل از هر اقدامی مهم است که بهترین بیمه مسافرتی در ترکیه را بشناسید و بر این اساس قبل از مهاجرت به این کشور بیمه خریداری کنید.

با ما همراه باشید تا در مورد خرید بیمه سلامت ترکیه بیشتر بدانید.

بهترین بیمه مسافرتی در ترکیه چیست؟

قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که قیمت خدمات درمانی در ترکیه بدون بیمه درمانی مناسب برای اکثر خانواده ها بسیار بالا و غیر قابل قبول است. بنابراین بیمه سلامت یکی از ملزومات ضروری زندگی در ترکیه محسوب می شود و به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

صرف نظر از اینکه برای مدت کوتاه یا طولانی در ترکیه زندگی می کنید، باید برای تمام روزهای اقامت خود در این کشور بیمه درمانی برای خود و سایر اعضای خانواده داشته باشید. به این ترتیب در صورت ابتلا به بیماری جزئی یا اساسی، استفاده از خدمات پزشکی و هزینه آن مشکلی نخواهد داشت.

با این حساب باید گفت که گرفتن بیمه در ترکیه یکی از مهم ترین موارد برای اخذ اقامت کوتاه مدت یک ساله یا اقامت دائم می باشد.

در زیر بهترین انواع بیمه برای اقامت شما در ترکیه آورده شده است:

بیمه دولتی SGK

بیمه SGK یک بیمه دولتی در ترکیه است که به افراد دارای مجوز کار در این کشور خدمات ارائه می دهد. این بیمه مشابه بیمه تامین اجتماعی در کشور ما است و اگر کارفرمای ترکیه ای دارید یا به هر نحوی در شرکت یا سازمانی مشغول به کار هستید، کارفرما باید به شما بیمه بدهد و این بیمه که به آن پوشش پزشکی SGK گفته می شود. گنجانده شده اند .

لازم به توضیح است که امکان استفاده از بیمه SGK برای کسانی که تمایل به سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در ترکیه دارند وجود خواهد داشت. البته به یاد داشته باشید که لازم است کارکنان خود را بیمه کنید.

بیمه خوداشتغالی بگ کور

این بیمه برای افراد خوداشتغالی مناسب است و اگر در ترکیه با شرکت یا کارفرمای ترکیه ای کار نمی کنید می توانید از این بیمه برای تجارت شخصی خود به عنوان بیمه خوداشتغالی استفاده کنید.

زیر مجموعه های این بیمه را می توان بیمه سلامت آنکارا و بیمه نپتون سیگورتا نامید.

بیمه دانشجویی ترکیه

برای کسانی که در ترکیه به هر عنوانی کار می کنند بیمه مربوطه را معرفی کرده ایم. اما شرایط برای دانشجویان چیست؟ دانشجویان در ترکیه می توانند از بیمه دانشجویی استفاده کرده و تحت پوشش خدمات پزشکی آن قرار گیرند. البته دانشجویان در سه ماهه اول پس از ورود به دانشگاه تحت پوشش بیمه دولتی SGK قرار می گیرند اما پس از آن این بیمه متوقف می شود و دانشجو باید به صورت انفرادی بیمه نامه دیگری خریداری کند.

بیمه سلامت عمومی GSS

این بیمه نامه برای افرادی که تابعیت ترکیه دارند قابل استفاده است و معمولاً باید توسط کارفرما درخواست و خریداری شود. البته بیمه GSS معایبی هم دارد که یکی از آنها نبود سرویس پرداخت مستمری است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای بیمه GSS، بیمه SGK را از طریق کارفرمای ترکیه‌ای خود خریداری کنند، که پس از رسیدن به سن بازنشستگی، حقوق بازنشستگی برای آنها فراهم می‌کند.

بهترین پوشش بیمه برای اقامت شما در ترکیه

هنگامی که از بهترین بیمه شرکت مهاجرتی برای اقامت خود در ترکیه بهره مند می شوید، از چندین حمایت پزشکی در خارج از دوران بازنشستگی بهره مند خواهید شد، از جمله موارد زیر:

مخارج سفر

هزینه های دارویی

هزینه ام آر آی

هزینه های آزمایشگاه و رادیولوژی

هزینه سونوگرافی

هزینه درمان سرپایی

هزینه های بستری در بیمارستان ها و درمانگاه ها

سامی سامی…

آخرین کلمه

همانطور که می بینید، گزینه های دولتی و خصوصی مختلفی برای خرید بهترین بیمه برای اقامت در ترکیه وجود دارد. با توجه به شرایط زندگی و نوع مهاجرت خود می توانید بهترین بیمه را انتخاب کرده و در ترکیه زندگی امنی داشته باشید. چه فکری در این باره دارید؟

دکمه بازگشت به بالا