عمومی

بی‌توجهی آیت‌الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی یکی از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاه مبارزه با رژیم شاهنشاهی تبدیل کرد.

به گزارش گزارشگر یک ، “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” در ادامه نوشت: او در طول مبارزه بارها متحمل دستگیری ، زندان ، ارعاب و تبعید شد ، اما دست از مبارزه برنداشت.

اقدامات مرحوم مهدوی کنی ساواک را ناراحت کرد. بر اساس گزارش وی:

“تاریخ مختصری از پسر اسدولا محمدرضا مهدوی

با توجه به سوابق ذکر شده در بالا ، مشارالیه یکی از آن روحانیون افراطی عصبانی است که از هر فرصتی برای بر هم زدن نظم عمومی و تحریک مردم به اقدام علیه منافع دولت استفاده می کند.

مسجد جلیلی مذکور در تهران به عنوان نقطه کانونی فعالیت عوامل برهم زننده مورد استفاده قرار گرفته است و مجالس مذهبی آن روشهای مختلفی را برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و آماده شدن برای فعالیتهای مخرب برای دستیابی به اهداف خود امتحان می کند. فعالیت.

“چندین بار به من هشدار داده شده است که از اشتباهات و تحریکات خودداری کنم ، اما از این فرصت استفاده کرده و بدون توجه به هشدارهای داده شده تا کنون اقدام کرده ام.” عمل اخلال در نظم عمومی و تشویق مخالفان با یکدیگر ادامه دارد. “

اظهارنظرهای ساواک در این گزارش نشان دهنده خشم این سازمان از فعالیت های مبارزاتی آیت الله مهدوی کنی و بی تفاوتی وی نسبت به هشدارها و تهدیدهای ساواک است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا