اجتماع

بی‌حوصلگی، چراغ سبز اعتیاد برای نوجوانان

یک مطالعه جدید که توسط محققان در کشور ما انجام شده است ، ممکن است شرایطی را برای نوجوانانی که در چاله حوصله قرار دارند ، قرار دهد تا در چاله اعتیاد قرار بگیرند.

به گزارش گزارشگر یک ، طبق مطالعات داخلی و خارجی ، بیشتر نوجوانانی که از دوران نوجوانی شروع به استفاده از مواد مخدر کردند ، در سالهای آخر عمر خود نیز به مصرف مواد ادامه می دهند و میزان بالای مصرف مواد مخدر نگرانی هایی را در مورد افزایش اعتیاد در نوجوانان و شیوع اعتیاد در میان آنها ایجاد می کند. مشکلات مرتبط با آن دائماً در حال افزایش است. استرس در این دوره خطر سیگار کشیدن و سو substance مصرف مواد را افزایش می دهد. از آنجا که مواد مخدر با برخی از گروههای مرجع احساس مسئولیت می کنند و شورش علیه اقتدار والدین یا شکل گیری هویت شخصی را فراهم می کنند.

به گفته کارشناسان ، نوجوانان به دلیل متنوع تر بودن زمینه های اجتماعی خود ، ممکن است رفتارهای پرخطر مانند سو abuse مصرف مواد و اعتیاد داشته باشند. البته ، تقریباً نیمی از خطر اعتیاد به مشکلات ژنتیکی مربوط می شود ، بنابراین ژن های شما بر میزان پاداشی که از مصرف مواد دریافت می کنید تأثیر می گذارند. این ممکن است نشان دهد که چرا برخی افراد فقط پس از چند بار مصرف به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند ، در حالی که دیگران این کار را نمی کنند. مطالعات در مورد آمادگی نوجوانان برای اعتیاد نشان می دهد که در حال حاضر هیچ دیدگاه منفی شدیدی در مورد مواد مخدر در این گروه وجود ندارد و کاهش ارزش منفی بسیاری از نوجوانان را مستعد ابتلا به اعتیاد می کند.

به دلیل اهمیت بالای این موضوع ، محققان دانشگاه Loretan علاقه مند به انجام این تحقیق شده اند. این مطالعه به طور علمی رابطه بین بروز خستگی و آمادگی برای اعتیاد در نوجوانان را ارزیابی کرد.

در این مطالعه حدود 400 پسر 16-18 ساله در منطقه 14 تهران ، محققان با استفاده از مقیاس های استاندارد ، بی صبری ، حساسیت به اعتیاد و بهزیستی معنوی را اندازه گیری کردند و سپس داده ها را با استفاده از روش تجزیه و تحلیل کردند. – تحلیل آماری کمکی.

نتایج مطالعه انجام شده در این مطالعه نشان داد که بین بی حوصلگی و آمادگی اعتیاد در نوجوانان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. این بدان معناست که هرچه پسرها خسته کننده تر شوند ، احتمال اعتیاد آنها به مواد مخدر بیشتر است.

در همین رابطه ، سلمان زارعی ، محقق روانشناسی در دانشگاه لرستان ، می گوید: “کسالت را در آنها کاهش دهید”.

وی گفت: محققان رفتارهایی مانند قمار ، بازی آنلاین و سو substance مصرف مواد در نوجوانان را با یکدیگر مقایسه كردند و معتقد بودند كه سو abuse مصرف مواد احساسی متفاوت از تجارب معمول در زندگی روزمره را ایجاد می كند. “بنابراین می توان استنباط کرد که هرچه میزان کسالت در نوجوانان بالاتر باشد ، احتمال اعتیاد آنها به مواد مخدر و اعتیاد بیشتر است.”

طبق نتایج این مطالعه ، با گذشت زمان ، نوجوانانی که احساس کسالت می کنند ، به دلیل عدم توانایی در انطباق با فشارهای زندگی مدرسه و سایر مناطق زندگی ، کنترل خود را از دست می دهند و برای مقابله با کسالت رفتارهای تکانشی دارند. احساسات و درک آنها یکی از این رفتارها پیگیری رضایت فوری در حال حاضر به جای پاداش بیشتر در آینده است.

بنابراین ، به نظر می رسد که نوجوانان بی صبر تمایل دارند لذت روانشناختی مانند سو abuse مصرف مواد را برای کنترل بی حوصلگی خود در شرایطی که تحت استرس شدید هستند و خستگی و یکنواختی ناشی از این احساسات را کنترل کنند ، احساس کنند.

زارعی گفت: اما جوانان با تقویت بهزیستی و اعتقادات معنوی می توانند بی صبری روانی را مدیریت كنند و احتمال اعتیاد را كاهش دهند. “ایمان و بهزیستی معنوی مهارت ها و منابعی است که متخصصان می توانند از طریق آموزش و مشاوره مداخلات را بهبود بخشند.”

نتایج این مطالعه در فصلنامه “تحقیقات اعتیاد” از “تحقیقات اعتیاد” تحت دفتر تحقیقات و آموزش ستاد ریشه کنی مواد مخدر تحت کنترل مستقیم رئیس جمهور منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا