اجتماع

تأمین سلامت یک امر فرابخشی و همگانی است

گزارشگر یک/کردستان مدیران بیجار با بیان اینکه افراد سلامت تنها بر درمان درمان و نیروهای سلامت نیستند آن را یک امر فرابخشی و نقش مسئولیت، مردم و تشکیل‌ها را در بهبود وضعیت سلامت غیرقابل انکار دانست.

احمدرضا قاسمی، امروز (25 اردیبهشت) در همایش هفته ای که در مجتمع امیرنظام گروسی این شهرستان برگزار می شود، با بیان اینکه آیا سلامتی تنها برای درمان و نیروهای امنیتی نیست، آن را یک امر فرابخشی و نقش کارکرد، سلامت مردم و تشکّل ها را در بهبودی بخشید. وضعیت سلامت غیر قابل انکار دانست.

وی افزود: همان‌گونه‌ای که امنیت اجتماعی را به‌طور کامل انجام می‌دهد، به دنبال تلاش‌های مدیریتی، ایجاد و ارتقای سلامت همه جانبه را نیز مدیون کادر درمان و حوزه سلامت هستیم.

شهرستان بیجار شاخص سلامت در ایران را در حد قابل قبولی دانست و بیان کرد: در مقایسه با برخی از کشورهای مختلف، شاخص سلامت در کشور ما در مقایسه با همسایگان شاخص سلامت در کشور چرا قابل قبول است که افراد حوزه و سلامت متولیان امر به جد سلامت در حال جستجو هستند. هستند.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در این شهرستان گفت: شهرستان بیجار سرآمد امر واکسیناسیون و جزء ۱۰ شهر نخست کشور و بالاترین آمار تزریق سه دز واکسن را دارد.

قاسمی زیر ساخت‌های ایجاد شده در حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی را بسیار چشمگیر خواند و گفت: ایجاد پایگاه ها و خانه های بهداشت در دورترین نقاط برای مردم از افتخارات نظام است.

در ادامه این مراسم سارا آهوان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار به تشریح روز هفته سلامت پرداخت و شعار امسال را «سلامت ما، سلامت سیاره ما» عنوان کرد.

وی در پایان گزارش عملکردی در حوزه سلامت و جمعیت ارائه داد که مهم آن اشاره به شاخص های سالمندی با افزایش دو پله ای با رقم ۷۶ و آمار یک طلاق به ازای ۳ ازدواج بود.

دکمه بازگشت به بالا