حوادث و رویداد

تاب‌آوری؛ اصلی‌ترین فاکتور توانایی مردم در مقابله با کرونا

تاب آوری ؛ متغیر اجتماعی مهم در مبارزه با کرونا ویروس نوزدهم است. در روزگاری که قلب همه به نوعی با ویروس کرونا مرتبط است ، حفظ تاب آوری اجتماعی چالشی است که مردم و دولت ها را درگیر کرده است. پروانه پروانه – دکترای علوم ارتباطات به مهمترین عوامل در حفظ تاب آوری اجتماعی و بحران کرونا اشاره می کند.

پروانه پیش نمازی در گفت وگو با گزارشگر یک ، تاب آوری را یکی از عوامل کلیدی در توانایی مقابله با بحران ها عنوان کرد و افزود: “تاب آوری در واقع به معنی انعطاف پذیری و تاب آوری وضعیت موجود است”.

به گفته وی ، در مورد مدیریت بحران ، تاب آوری به معنای یکسان است و مشکل توانایی جامعه برای بهبودی از یک بیماری همه گیر یا شرایط نامساعد است. اکنون ما با مشکل همه گیری کرونا مواجه هستیم که اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود و قابل ذکر است که در اکثر بلایای طبیعی ما وارد مرحله بهبودی و بازتوانی می شویم ، که متأسفانه نقطه پایانی است ، متأسفانه Bakuwood رابطه ما با 19 هیچ پایان قابل تصوری ندارد و تا اوضاع کمی بهتر شود ، ما با موج جدیدی روبرو می شویم و جامعه با بحران جدیدی روبرو می شود.

وی گفت: حفظ تاب آوری در این شرایط یک چالش است و رعایت فاصله اجتماعی بر اساس پروتکل های مهم بهداشتی در دراز مدت بر روح افراد تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه دوره بیماری باید تا حد ممکن کوتاه شود ، افزود: “پس از یک سال و نیم مبارزه با COVID-19 ، تاب آوری ما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.” کرونا علاوه بر بعد فیزیکی ، بر بعد روانی انسان نیز تأثیر گذاشته است. در این موارد ، مدت بیماری بسیار مهم است و در کشورهایی که واکسیناسیون سریعتر است ، مردم به آرامی به حالت عادی برمی گردند.

وی گفت: متأسفانه با تأخیر در واکسیناسیون ، تعداد مرگ و میر افزایش می یابد و صبر و قدرت مردم کاهش می یابد. این یک خیابان دو طرفه است و برای رعایت پروتکل توسط افراد ، قسمت بالای بدن نیز باید واکسینه شود. قبل از شیوع کرونا 19 ، عود مردم کره به دلیل عامل زمان بسیار آسیب پذیر شد. برای مردم غیرممکن است که تاب آور بمانند مگر اینکه مطمئن باشند دوره بیماری به پایان می رسد و اعتقاد ندارند که وضعیت آنها بهبود می یابد.

وی شرایط زندگی را یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر تاب آوری برشمرد و به موضوع معیشت مردم علاوه بر همه جنبه های روانی و جسمانی ادامه داد. برای رعایت 100٪ پروتکل نباید در محل کار باشید. با این حال ، ادامه این روند منطقی و غیرممکن نیست و بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان گیر اقتصاد ملی خواهد شد. مسئله معیشت ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد و این عوامل مهم تأثیر زیادی در تاب آوری خواهند داشت.

وی گفت: حضور فیزیکی مردم از یک سو خطر ابتلا را افزایش می دهد و از سوی دیگر عدم حضور مردم بر اقتصاد و معیشت مردم تأثیر می گذارد. در این شرایط فقط دولت باید از این گروه حمایت کند که در درازمدت غیرممکن است.

“مهمترین چیزی که ما باید به مردم منتقل کنیم این است که به آنها یادآوری کنیم که این یک وضعیت دائمی نیست و این همه گیری در نهایت پایان می یابد.” مهم این است که با خیال راحت از این وضعیت عبور کنیم. در این شرایط ، ما باید برای مبارزه با ویروس کرونا با حداقل عفونت و مرگ تلاش کنیم.

به گفته وی ، اعتقاد به این موضوع و تلاش برای حفظ آرامش و امید به آینده چیزی است که برای افزایش تاب آوری مورد نیاز است. همه ما آسیب ها ، مشکلات و سختی هایی را که مردم در اثر شیوع این بیماری با آن روبرو می شوند می دانیم ، اما مهم این است که اراده و امید خود را برای آینده حفظ کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا