تاریخچه قیمت یو اس دی کوین

ارز دیجیتال USDC چیست؟

USD Coin که بیشتر با نام USDC شناخته می شود، یک استیبل کوین ERC-20 است که به نسبت 1:1 به دلار آمریکا مرتبط است. هر  قیمت usdcایجاد شده توسط کنسرسیوم مرکزی با یک دلار در یک حساب بانکی حسابرسی شده پشتیبانی می شود. با توجه به ماهیت آن که حساب بانکی حسابرسی شده دارای ذخایر دلاری برای هر توکن USDC ایجاد شده است، این ارز رمزنگاری شده نزدیکترین معادل داشتن دلار آمریکا در را ارائه می دهد! مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده، استیبل کوین ها نیز با رمزنگاری ایمن می شوند و به این شکل تقلب یا هک کردن آن ها تقریبا غیرممکن می شود. تفاوت این رمزارزها با دیگر موارد این است که استیبل کوین ها به یک دارایی باثبات یا سبدی از دارایی های باثبات متصل می شوند – مانند یا طلا – که باعث می شود نوسانات آن ها بسیار کمتر از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم باشد.

USDC برای چیست؟

دلارهای آمریکا را توکن می کند تا بتوان آن ها را در بلاکچین قرار داد. به این شکل انتقال فوری آن ها آسان تر و ارزان تر می شود. این برخلاف وضعیت فعلی با انتقال دلار آمریکا از بانک به بانک است که با سرعت کمی انجام می شود و شامل کارمزد پردازش از طرف های مختلف است.

اولین نمونه که در آن از ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت کالا یا خدمات استفاده می شد، مربوط به دو پیتزا بود که با قیمت 10000 بیت کوین (در آن زمان به ارزش 30 دلار) انجام شد. با توجه ارزش امروزی بیت کوین، این پیتزاها تقریباً 500 میلیون دلار قیمت دارند. بیت کوین هنوز محبوب ترین ارز دیجیتالی است که برای پرداخت استفاده می شود، اما نوسانات شدید آن، این رمزارز را برای استفاده و پرداخت های سازمانی مشکل ساز می کند. اینجاست که استیبل کوین ها وارد می شوند.

مزایای استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها یک ارز دیجیتال هستند که ارزش آن به نسبت 1:1 توسط دارایی دیگری مانند دلار آمریکا، یورو، یوان یا طلا پشتیبانی می شود. این امر قیمت آن را نسبت به آن دارایی ثابت نگه می دارد. با در دسترس بودن 24 ساعته، تسویه حساب فوری و کارمزدهای کمتر، مردم برای پرداخت به ارزهای دیجیتال این چنین روی می آورند.

  • می تواند ارزش را حفظ کند زیرا قیمت یک استیبل کوین ثابت است.
  • شفافیت بالا به واسطه استفاده از
  • بدون هیچ واسطه یا نگرانی در مورد زمان عملیات در هر منطقه زمانی، پول را به سرعت و به آسانی به خارج از مرزهای کشور خود منتقل کنید.

USDC چگونه کار می کند؟

USDC روی اتریوم که یک بلاکچین غیرمتمرکز و قابل برنامه ریزی است اجرا می شود. این بلاکچین به توسعه دهندگان اجازه می دهد طیف وسیعی از برنامه ها و توکن ها را ایجاد کنند. USDC ایجاد شده تا شکل بسیار مفیدی از پول دیجیتالی باشد که ارزش آن در تراکنش ها تغییر نمی کند. دارایی های دلاری با حداقل ارزش منصفانه برابر USDC در گردش، در حساب های مجزا با موسسات مالی تحت نظارت ایالات متحده پشتیبانی می شود. می توانید USDC را از طریق صرافی هایی مانند کیف پول من یا کوینکس و … خریداری کنید و آن را در هر کیف پول سازگار با اتریوم مثل سامانه کیف پول من نگه دارید. استیبل کوین هایی مانند USDC کاربردهای گسترده ای دارند. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • ارسال پول ارزان و تقریباً فوری در هر نقطه از جهان بدون یک حساب بانکی سنتی (پیشرفت بزرگی نسبت به حواله هایی که می تواند کارمزد زیادی داشته باشد و روزها طول بکشد).
  • وام دادن به USDC خود از طریق انواع برنامه های مالی غیرمتمرکز (یا DeFi) و کسب بازدهی زیاد
  • پرداخت سریع تر حقوق و دستمزد
  • تامین مالی جمعی جهانی
  • کمک های شفاف و پایدار به امور خیریه و … همگی جزو این موارد هستند.

پر کردن شکاف بین فیات و کریپتو

این ارز دیجیتال برای حفظ ارزش ثابت 1 دلار آمریکا طراحی شده است. همراه با دارایی هایی مانند تتر (USDT) و دلار جمینی (GUSD)، USDC بخشی از دسته وسیع تری از ارزهای رمزپایه به نام استیبل کوین است که از مکانیسم های مختلفی استفاده می شود – مانند پیوند دادن ارزش خود به ارزهای فیات یا کالاها برای کمک به حفظ و نگهداری. قیمت ثابت استیبل کوین ها ابزاری ضروری در بازار ارزهای دیجیتال پویا بوده و می تواند به دارندگان دارایی های دیجیتال در اکوسیستم کریپتو کمک کنند تا از ثبات نسبی دلار یا سایر دارایی های پایدار بهره مند شوند.

جایگاه USDC در اکوسیستم کریپتو

با توسعه اکوسیستم کریپتو، استیبل کوین های مختلفی ایجاد شده اند و بسیاری از آنها اکنون بخش مهمی از بازار هستند. اینکه چگونه یک استیبل کوین ثبات خود را حفظ می کند به زیرساخت آن بستگی دارد. استیبل کوین ها را می توان توسط یک موسسه متمرکز صادر کرد یا به روش غیرمتمرکز وثیقه نمود. آن ها حتی می توانند از یکی از چندین مکانیسم الگوریتمی برای حفظ قیمت ثابت استفاده کنند.

چه چیزی USDC را منحصر به فرد می کند؟

بازار استیبل کوین در سال های اخیر به شدت شلوغ شده است – اما USD Coin به طرق مختلف قصد دارد یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا بایستد.

چه کاری می توانیم با USDC انجام دهیم؟

سکه USD دقیقاً مانند دلار آمریکا عمل می کند، بنابراین می توانید آن را تقریباً به هر شکلی که می خواهید با پول نقد خرج کنید. تنها کاری که نمی توانید با یک رمزارز مثل USDC انجام دهید این است که آن را تا کنید و در جیب خود قرار دهید. در اینجا برخی از رایج ترین موارد استفاده USD Coin آورده شده است:

خرید ارزهای دیجیتال: شما می توانید USDC را با هر نوع رمزارز دیگری در بسیاری از پلت فرم ها معامله کنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که ارزش آن به دلار ثابت است، هنگام معامله آن برای سایر رمزارزها تنها از یک سمت با نوسانات قیمتی روبرو خواهید شد.

خرید آنلاین: یکی از مهمترین مزایای استفاده از USDC حفظ حریم خصوصی است. معاملات انجام شده در این بستر توسط قراردادهای هوشمند تأیید می شود. آن ها به عنوان رسید پرداخت شما عمل می کنند تا بتوانید همیشه هزینه های خود را پیگیری کنید. امکان خرید تجاری نیز به کمک این رمزارز وجود دارد. شرکت هایی که پرداخت های رمزنگاری شده را می پذیرند معمولاً ارز دیجیتال USD نیز دریافت می کنند. این شرکت شامل شرکت های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت، ویزا، تسلا و غیره هستند.

کسب سود: مانند دلارهای معمولی، می توانید رمزارزهای USD را در برنامه های کسب درآمد قرار دهید. این برنامه ممکن است توسط یک صرافی پیشنهاد شود و به واسطه آن سود غیرفعالی داشته باشید. از آنجایی که USDC ارزش ثابتی دارد، دیگر نگران استهلاک آن نخواهید بود.

 

دکمه بازگشت به بالا