بین الملل

تاریخ دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین مشخص شد

در جریان این بازدید ، وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه اوکراین و معاون مدیر دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار هیئت ایرانی با یوگنی اینین وزیر امور خارجه و هیئتی از کارشناسان از اوکراین ، آنها توافق کردند که جنبه های مختلف فنی و حقوقی این پرونده را مورد بررسی قرار دهند و به همکاری های دو کشور ادامه دهند. در ماه اکتبر ، تعیین جمعی از خبرگان و زمان برگزاری جلسه دوم در تهران از مهمترین توافق ها در اولین جلسه بود.

گفتنی است ، پس از مذاکرات دو جانبه ، وزرای امور خارجه هر دو کشور با نمایندگان کشورهای درگیر در این موضوع از جمله کانادا و سوئد جلسات عملی داشتند.

در دیدار با وزیر خارجه اوکراین ، دو طرف بر اهمیت حفظ و گسترش روابط دوجانبه بین ایران و اوکراین تأکید کردند و بر لزوم رفع سریع سقوط هواپیما تأکید کردند.

دمیترو کولهبا روز پنجشنبه در ویدئویی در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه اوکراین گفت که مذاکرات بین نمایندگان ایران و اوکراین در مورد خسارت سقوط هواپیمای بوئینگ بوئینگ در خارج از تهران در حال انجام است. من در تلاش هستم بیشترین خسارت را از این تصادف بدست آورم.

بوئینگ 737 ، بخشی از 7575 خط هوایی بین المللی اوکراین با 167 مسافر و 9 خدمه ، چهارشنبه 9 ژانویه 1998 ساعت 6:12 بامداد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کیف پرواز کرد. 6 دقیقه طول کشید. بعداً ، به دلیل پرتاب ناخواسته توسط پدافند هوایی ، عملکرد استان های تهران در نزدیکی سعود بشار سقوط کرد و همه سرنشینان را کشته است.

جعبه سیاه از جمعه 18 تیرماه سال جاری از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شد. به دنبال پروتکل های فنی و امنیتی ، پلیس فرودگاه و تیم های حرفه ای همراه شدند.

وزیر امور خارجه ایران ، محسن بهاروند ، وزیر امور خارجه امور بین الملل ، روز سه شنبه اظهار داشت: نمایندگان ایران در تاریخ 8 و 9 اوت برای گفتگو و گفتگو با طرف اوکراینی عازم کی یف خواهند شد.

وی درباره دوباره خواندن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس گفت: . در پاییز ، ما مردم را به شرکت در تحقیق دعوت کردیم و میزبان هیئت های بزرگی از همه کشورها ، به ویژه اوکراین و کانادا بودیم.

310 310

دکمه بازگشت به بالا