سلامت و دانش

تاکنون هیچ نمونه از سویه لامبدا در تهران و کشور شناسایی نشده است

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای کلانشهر تهران اعلام کرد ویروس جهش یافته لامبدا جدید در ایران پیدا نشده است.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از تبلیغات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه هیچگونه شواهد آزمایشگاهی ، بالینی و بیمارستانی برای ویروس لامبدا در تهران و جاهای دیگر گزارش نشده است.

وی گفت: “ویروس به مرزهای کشور ما سرایت کرده است ، اما خوشبختانه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ویروس جهش یافته از نظر مطالعات بالینی و آزمایشگاهی تاکنون در کشور ما وجود دارد.” به

دکتر زالی تاکید کرد که توزیع از طریق مرزها انجام می شود. کنترل مرزها و ترافیک مهمترین مسئله ای است که از ورود به این مسیر جدید جلوگیری می کند. بنابراین ، اعمال محدودیت های شدیدتر بر مرزهای کشور و انجام قرنطینه هوشمند ، به ویژه در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی ، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد که مسائل مربوط به کنترل مرزها نیز توسط رئیس جمهور در مقر ملی کرونا در این هفته مورد تاکید قرار گرفت و باید اقدامات امنیتی بیشتری در مرزهای هوایی و زمینی انجام شود.

دکتر زالی با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای همه بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، اظهار امیدواری کرد که بتواند با اعمال محدودیت های بیشتر و ایجاد قرنطینه در محل ورود به کشور ، با ورود این گونه جدید و هموطنان مان مقابله کند. رعایت روش ها و محدودیت های بهداشتی به کاهش شیوع بیماری کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا