اقتصادی

تاکید بر افزایش ۱۵ درصدی سهم تعاون از بازار سرمایه

پیشکسوتان بخش تعاون کشور بر ضرورت افزایش 15 درصدی سهم تعاونی ها در بازار سرمایه ، رفع تبعیض بین تعاونی ها و بخش خصوصی تأکید می کنند و از کمیته تصمیم گیری بانک توسعه تعاون می خواهند تا در نمایندگان اتاق تعاون بازرگانی حضور یابد. انجام داد

ابراهیم تهرانی در مصاحبه با گزارشگر یک ، در سالگرد دیدار فعالان اقتصادی با رهبران عالی گفت: “دیدار سال گذشته میان رهبران ارشد و فعالان اقتصادی فرصتی عالی برای اتاق تعاون بوده و رئیس اتاق تعاون توانسته است نظرات خود را بیان کند.” رهبران عالی کشور با انتظار از انتظارات و خواسته های بخش تعاون از دولت ، معتقد به اثربخشی شبکه تعاونی در تأیید مشکل و حل مشکلات اقتصادی و نیاز به شبکه تعاونی ها و جمع آوری سرمایه اندک در قالب تعاونی ها هستند. ، دستورات لازم را برای پیگیری ادعا صادر کرد.

“بیانیه معظم لس مبتنی بر محورهای مختلفی بود ، یکی از آنها بحث در مورد توانایی های تعاونی بود. علی رغم تأکید در مواد 43 و 44 قانون اساسی ، دولت باید به تعهدات خود طبق قانون عمل کند. “او گفت. پیشرفت های قرض الحسنه در بخش تعاون ، از جمله ارائه وام های ارزان قیمت به گروه های ذی صلاح با توانایی تأمین مالی و ایجاد شغل و کارآفرینی ، کارساز نبوده است. موضوع بعدی شبکه تعاونی ها بود و این اصل مورد تأکید قرار گرفت تا تعاونی ها در یک زمینه علمی خاص قرار گیرند. ما می توانیم در زمینه های مختلف خدمات ارائه دهیم.

تحقق 25٪ سهام تعاونی در صورت انجام تعهدات قانونی

این پیشکسوت تعاون خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس تعاون تأکید کرد که اگر قوانین و دستورالعمل های کافی برای حمایت از بخش تعاون داشته باشیم و دولت از این قوانین به عنوان تعهدات قانونی استفاده کند ، ضعف در قانون وجود ندارد. انجام داد بخش تعاون به سهم 25٪ خواهد رسید.

“به دنبال جلسه رهبری با فعالان اقتصادی در مجلس ، تصمیم بر این شد که کمیته ای برای بررسی و نظارت بر قوانین بخش تعاون تشکیل شود و با کمک اتاق تعاون ، موانع و مشکلات برطرف شده و نقاط ضعف برطرف خواهد شد.” گفت از جهت مورد نیاز هیئت حاکم نظارت کنید.

تهرانی قانون اجرای سیاست های کلی را نقطه عطفی در فعالیت اقتصادی می داند و برای اولین بار در رهنمودهای منتشر شده برای بخش تعاون ، اهداف کمی را پیش بینی کرده و چگونگی دستیابی به آنها را مشخص کرده است. یکی از اهداف همکاری در بازارهای سرمایه است. این سهم متأسفانه به 15 درصد می رسد و منابع دولتی خود را کاهش می دهد ، که با مقاومت بخش تعاونی روبرو است.

تبعیض بین تعاونی ها و بخش خصوصی را از بین ببرید

در مورد تأکید در اصل 44 بر رفع تبعیض در تعاونی ها و بخش خصوصی ، یک پیشکسوت در بخش تعاون گفت: “من امیدوارم که تلاش های بخش تعاون بتواند در این مسیر حرکت کند.” ماده 124 قانون برنامه پنجم دولت را از مداخله در اجرای و نگهداری تعاونی ها منع کرده و نظارت دولت کافی است.

به گفته وی ، از اداره تعاون انتظار می رود که خواسته های همکاری هیئت حاکمه کابینه را دنبال کند ، زیرا باید به هیئت حاکمه تمایل داشته باشد و بپذیرد که بخش تعاون رشد کرده و بالغ شده و می تواند بسیاری از وظایف را بر عهده بگیرد.

تهرانی افزود: “پیگیری های بخش تعاون ممکن است این س askال را داشته باشد که آیا اداره سکوت به تعهدات خود در بحث انتقال معدن به بخش تعاون عمل کرده است ، یا اینکه تعهدات مربوط به استفاده از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده که همان عامل بخش است ، انجام شده است.” آیا افراد و اصناف تعیین شده برای تعاونی ها نیز برنامه ریزی شده اند؟

نمایندگان اتاق تعاون تجارت در کمیته تصمیم گیری بانک ها و صندوق های تعاونی

در بخش دیگری از گفتگو با گزارشگر یک ، با اشاره به اینکه بسیاری از شوراها و جلسات سطح بالا در کشور دارای اتاق های بازرگانی تعاونی هستند ، پیشکسوت بخش تعاون در آن کشور کمیته تصمیم گیری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی است. درخواست حضور نمایندگان اتاق تعاون بازرگانی را داد. وی اظهار داشت: حضور نمایندگان اتاق بازرگانی می تواند در قبول ادعاهای بانک های توسعه تعاون و یا شفاف سازی تسهیلات ارائه شده به تعاونی های ذی صلاح و اعطای تسهیلات بانکی به تعاونی ها م effectiveثر باشد ، بنابراین امیدوارم وزیر تعاون کمک کند. گروه های کاری مربوط به بانک های توسعه تعاونی باید به عنوان کارشناس و رأی دهنده در چارچوب مقررات و قوانین همکاری کنند.

تهرانی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از توان تعاونی های مصرف کننده گفت: “منتظر بمانید که تعاونی ها دستورالعمل هایی را برای ارائه محصولات اساسی به صندوق های بازنشستگی و سازمان های تأمین اجتماعی و تسهیلات مالی کارگران و بازنشستگان از طریق فروشگاه های زنجیره ای صادر کنند.” . اولویت ارائه کالاها به تعاونی های مصرف کننده است. وقتی تعاونی های مختلف مصرفی مانند تعاونی های مصرف کنندگان کارمندان دولت ، تعاونی های مصرفی کارگران ، تعاونی های مصرف محلی ، تعاونی های فرهنگی ، فروشگاه های زنجیره ای سپا و غیره وجود دارد ، ارائه تسهیلات به شرکت های تعاونی با سالها تجربه عادلانه نیست. بنابراین ، فراموش نکنید که اگر به کمک نیاز دارید ، باید این کمک را به یک شبکه هدفمند ، منظم و قابل کنترل از تعاونی های مصرف کننده منتقل کنید.

حضور فعال تعاونی ها در محصولات کشاورزی و صادرات مواد معدنی

وی گفت: “در بحث رفع موانع تولید ، تنظیم مقررات و بی ثباتی دستورالعمل ها و رهنمودها تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را آزاد می کند ، در حالی که ثبات اقتصادی عامل و نیروی محرکه رشد اقتصادی است. امروزه تعاونی ها در بحث صادرات و اقتصاد حرفی برای گفتن دارند.” در بخش کشاورزی و معدن ، این یک صادرکننده بزرگ است که حق حمایت از آژانس های مربوطه را دارد.

در پایان ، ترانی با تقدیر از تلاش قوه قضائیه در پیگیری نیازهای تعاونی ها گفت: “دستور رئیس قوه قضاییه پس از ملاقات با تعاونی برای تسریع در رسیدگی به پرونده توسط فعالان اقتصادی در بخش تعاون بسیار کمک کرد.” گفت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا