اقتصادیگزارشگر کسب و کار

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در امریکا

چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟  ابتدا باید تصمیم بگیریم که قصد ادامه تحصیل در چه نوع دانشگاه یا موسسه آموزشی داریم. به طور کلی ویزا‌‌های قابل ارائه برای تحصیل در آمریکا  بر اساس موسسه آموزشی مورد نظر به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند. برای اینکه پاسخ این سوال را دریافت کنیم حتما می‌بایست انواع ویزای آمریکا و خصوصا ویزاهای تحصیلی آن را تمام و کمال بشناسیم .

اقامت آمریکا: برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا دریافت یکی از سه نوع ویزای تحصیلیF، M و J  الزامی است. در جدول زیر توضیح مختصری در مورد تفاوت انواع ویزاهای تحصیلی برای مهاجرت به آمریکا آمده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید امکان دریافت ویزا برای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی در سه نوع F، M و J وجود دارد. هر کدام از این سه نوع ویزای تحصیلی نیز به دو نوع یک و دو تقسیم می‌شود که در ادامه به شما در این خصوص توضیح خواهیم داد. در واقع این عدد مقابل هر نوع ویزای تحصیلی نمایان‌گر نسبت فامیلی فرد درخواست دهنده ویزا است، برای مثال متقاضی اصلی ویزای تحصیلی F با علامت F1 و در صورتی که ویزا برای افراد خانواده (مانند همسر یا فرزند) متقاضی باشد با نماد F2، F3 و… نشان داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا

حال سوال اصلی این است که چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟ برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا نیاز به ارائه مدارک متفاوتی است اما شرایط کلی دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها برای  تحصیل در آمریکا  تقریبا یکسان است. نکته اول در خصوص پذیرش در دانشگا‌های آمریکا این است که در صورت دریافت پذیرش در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی، متقاضی فقط امکان تحصیل در آن موسسه را دارد و در آینده امکان تغییر دادن موسسه آموزش وجود نخواهد داشت.

همچنین در نظر داشته باشید که دریافت پذیرش دانشگاه اگر‌چه برای اخذ ویزا برای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی لازم است اما کافی نیست! به طور خلاصه دریافت پذیرش دانشگاه‌های آمریکا به معنای قطعی بودن اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نخواهد بود و قبل از اقدام برای دریافت پذیرش دانشگاه حتما می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:

اهمیت SOP و CV در دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

در واقع SOP یک انگیزه‌نامه است که متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا برای متقاعد کردن مسئولین و اساتید دانشگاه‌ها ضمیمه مدارک خود می‌کنند و این کار احتمال پذیرش متقاضی در دانشگاه مورد نظر را بالا خواهد برد. همچنین داشتن یک CV یا همان رزومه تحصیلی مناسب در بین مدارک متقاضی به پذیرش دانشجو در دانشگاه مورد نظر خود کمک زیادی خواهد کرد. نگارش حرفه ای CV برای درخواست پذیرش دانشگاه می‌تواند احتمال اخذ پذیرش را چند برابر کند، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص نگارش حرفه ای CV لطفا با خط ویژه موسسه حامی مهاجر به شماره 02148406 تماس حاصل نمایید.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

برای دریافت پذیرش در برخی دانشگاه‌های آمریکا ارائه مدرک بین المللی آیلتس یا تافل الزامی است اما در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا نیازی به ارائه این مدارک نیست، در نتیجه برای افرادی که تمایلی به ارائه مدرک زبان ندارند نیز امکان تحصیل در آمریکا  وجود دارد. بهترین روش برای این افراد پذیرش آموزش زبان در دانشگاه است که دانشجویان بعد از فراگیری زبان انگلیسی در دانشگاه مورد نظر و اتمام دوره، می‌توانند در همان دانشگاه و در رشته تحصیلی انتخابی خود به راحتی ادامه تحصیل دهند. مزایای اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک معتبر زبان به شرح زیر است:

 یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص پاسخ به سوال مهم چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟  ارائه مدارک مورد نیاز تمکن مالی و اثبات وابستگی به کشور مبدا متقاضی است. در پروسه اقدام برای  تحصیل در آمریکا، متقاضی می‌بایست برای اخذ ویزای تحصیلی ثابت کند که حداقل برای یک سال اول تحصیل خود در آمریکا امکان تامین تمامی مخارج خود (هزینه شهریه دانشگاه، بیمه، اسکان و خوراک) را دارد. این مبلغ برای هر دانشگاه مبلغ متفاوتی است و هر دانشگاه در آمریکا با توجه به مخارج شهریه و مبالغ مورد نیاز برای زندگی در آن ناحیه از کشور آمریکا مبلغی را برای ارائه مدرک تمکن مالی در نظر گرفته است که در جدول زیر به طور کامل مشخص شده است:

بدون شک متقاضیانی که به صورت بورسیه در دانشگاه‌های آمریکا پذیرش می‌شوند از آنجا که بخش قابل توجه ای از مخارجشان از طریق ارگان‌های دولتی یا خصوصی تامین می‌شود، بنابرین نیاز به ارائه مدارک تمکن مالی با مبالغی بسیار پایین تر از جدول بالا خواهند داشت.

چرا آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

در پاسخ به سوال چرا آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ جالب است بدانید در سال بیش از 800 هزار دانشجو از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل در آمریکا به این کشور بزرگ سفر می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تحصیل در آمریکا  وجود تعداد بی‌شماری دانشگاه، کالج و موسسات عالی آموزشی در این کشور است که انتخاب را برای افراد مختلف با هر سطحی از توان‌مندی، دانش و استعداد میسر می‌کند. اکثر دانشگاه‌های کشور آمریکا در رده‌بندی جهانی در سطوح بالا و بین رتبه‌های 1 تا 99 قرار دارند و همچنین مدارک این دانشگاه‌های بزرگ در سراسر دنیا معتبر و مورد تایید است و به طور کلی می‌توان گفت در هر ایالت آمریکا حداقل یک دانشگاه با کلاس آموزشی برتر و جهانی وجود دارد.

تا به اینجای کار دلایل محکمی برای پاسخ به سوال چرا آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ ارائه دادیم. اما اگر متقاعد نشدید با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در خصوص دلایل اقدام به مهاجرت برای تحصیل در آمریکا برای شما مطرح کنیم. از دیگر دلایل انتخاب آمریکا برای ادامه تحصیل زندگی در کشور آمریکاست که کشوری پیشرفته است و از لحاظ رفاهی دارای تمامی امکانات مورد نیاز با بالاترین کیفیت است و می‌توان در این کشور زندگی راحت و باکیفیتی را تجربه کرد. یکی دیگر از دلایل برای پاسخ به سوال چرا آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟  بازار کار متنوع کشور آمریکا است. متقاضیان بعد از اتمام دوره تحصیل خود در هر رشته ای می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل نیاز به گذراندن مراحل متعددی است که به شما توضیح خواهیم داد. توجه نمایید که در این مقاله مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به صورت کامل و جامع ارائه می‌شود اما هر فردی با توجه به شرایط خود ممکن است در برخی از مراحل دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا  شرایط متفاوتی را تجربه کند. این شرایط می‌تواند از زمان درخواست تا نحوه تهیه مدارک و ترتیب چیدن آن ها برای هر شخص متفاوت باشد. همچنین در نظر داشته باشید که تکمیل نبودن مدارک و یا وجود کوچک‌ترین اشتباه در پروسه دریافت ویزای آمریکا می‌تواند به رد شدن درخواست شما منجر شود.

متخصصین مشاوره موسسه حامی مهاجر همواره برای پاسخ به سوالات و کمک به شما حاضر هستند و می‌توانید با گرفتن شماره خط ویژه 02148406 با آنها ارتباط برقرار کنید، همچنین موسسه حامی مهاجر امکان ارائه تمامی خدمات در خصوص اقدام و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا و مراحل مهاجرت تحصیلی به آمریکا را در سریع‌ترین زمان ممکن دارد. با ما همراه باشید تا با مراحل دریافت ویزا تحصیلی آمریکا آشنا شوید.

اخذ پذیرش از موسسه های آموزشی مورد تایید SEVP

اولین مرحله در خصوص دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا  اخذ پذیرش در یکی از موسسه‌های مورد تایید SEVP است . SEVP وظیفه سازماندهی دانشجویان و گردشگران را بر عهده دارد که این نام مخفف Student and Exchange Visitor Program است. به طور خلاصه کار اصلی SEVP نظم دادن به ورود دانشجویان از سراسر دنیا به کشور آمریکا است. متقاضیان باید دقت کنند که موسسه مورد نظرشان برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل  حتما در لیست موسسات مورد تایید SEVP قرار داشته باشد.

وارد کردن اطلاعات در SEVIS و پرداخت هزینه کارمزد

متقاضیان بعد از دریافت پذیرش اولیه از موسسه مورد نظر خود، باید یک پرونده آنلاین در سامانه SEVIS ثبت کنند. سامانه SEVIS نیز وظیفه نظم دادن به دانشجویان و مراجعین از سراسر دنیا به کشور آمریکا را دارند و متقاضیان ویزا برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل  می‌بایست اطلاعات مورد نیاز در خصوص موسسه مورد پذیرش را در این سامانه ثبت و هزینه تکمیل فرم SEVIS I-901 یا همان “سویس فی” را بپردازند. توجه نمایید که مبلغ هزینه تکمیل این فرم قابل بازگشت نبوده و تا یک سال بعد از تاریخ پرداخت معتبر است.

در ادامه تکمیل پرونده و پرداخت کارمزد مربوط به سامانه SEVIS، دانشگاه یا موسسه ای که متقاضی در آن پذیرش شده است فرم I-20 را آماده می‌کند. برای صادر کردن فرم I-20 از طرف دانشگاه لازم است که متقاضی را ارئه دهد. همانطور که پیش‌تر‌ به شما توضیح دادیم فرم I-20 که مربوط به تمکن مالی دانشجو است  شامل هزینه تحصیل، زندگی و… می‌شود که دقیق محاسبه شده است. برای مثال برای دریافت فرم I-20 از دانشکاه UML متقاضی باید ثابت کند که از پس هزینه 46129 دلاری محاسبه شده توسط مسئولین این دانشگاه بربیاید.

برای متقاضیانی که به صورت بورسیه برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل اقدام نموده و پذیرش شده‌اند و از دانشگاه مخارج خود را دریافت می‌کنند نیاز به دریافت فرم I-20 نیست. اما در مورد باقی افراد باید نسبت به واریز این مبلغ در حساب بانکی خود، سپس مراجعه به بانک بعد از گذشت چند روز، دریافت تاییدیه بانکی به زبان انگلیسی و ارسال آن به دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. ارائه این فرم در زمان مصاحبه ویزای تحصیل در آمریکا  به مسئولین مصاحبه الزامی است، همچنین اگر متقاضی قصد مهاجرت به همراه همسر و فرزندان خود را داشته باشد می‌بایست برای هرکدام آنها به صورت مجزا فرم I-20 تهیه نماید.

ثبت درخواست ویزا و تکمیل مراحل تشکیل پرونده به صورت آنلاین

بعد از دریافت باید به صورت اینترنتی نسبت به تکمیل برای ثبت درخواست ویزا اقدام نمود. این بخش نیز دارای هزینه‌های مجزایی است که در ادامه توضیح خواهیم داد. پس از تکمیل فرم و طی کردن مراحل آنلاین مورد نیاز، برای متقاضیان زمان مصاحبه حضوری برای دریافت ویزای تحصیل در آمریکا  مشخص خواهد شد. اینکه معمولا چه زمانی برای مصاحبه حضوری در نظر گرفته می‌شود بسته به موقعیت مکانی و نوع ویزای درخواستی متقاضی می‌تواند متفاوت باشد.

مصاحبه حضوری

متقاضیان می‌بایست در روز و زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا حضور داشته باشند و حتما مدارک مورد نیاز را به همراه ببرند. ابتدا در سفارت در خصوص احراز هویت مدارک متقاضیان را بررسی و سوالاتی از آن‌ها پرسیده می‌شود. امکان دارد در مرحله احراز هویت اطلاعات بایومتریک متقاضی ثبت شده و از او انگشت نگاری شود. پس از طی شدن این مراحل، متقاضی برای نتیجه درخواست ویزا تحصیل در آمریکا  منتظر می‌ماند.

اهمیت بالای تجربه ماک سفارتی پیش از مصاحبه

اینکه متقاضی ویزای تحصیلی آمریکا از مهارت شفاهی بالایی برخوردار باشد اهمیت بسیار بالایی دارد، چرا که عدم توانایی در متقاعد کردن افسر سفارت آمریکا می‌تواند منجر به صادر نشدن ویزا شود اما این مورد کاملا قابل رفع است. موسسه حامی مهاجر امکان اجرای ماک سفارتی را پیش از مصاحبه حضوری اصلی برای مراجعین خود فراهم می‌کنند. ماک سفارتی در واقع جلسه شبیه سازی مصاحبه سفارت آمریکاست که در آن با متقاضی کاملا مشابه با جلسه مصاحبه واقعی سفارت آمریکا گفتگو انجام می‌شود و مهارت متقاضی در پاسخ به سوالات مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین هر نقضی در پاسخ‌ها با کمک مشاوره مرتفع خواهد شد.

لطفا توجه بفرمایید که کیفیت جلسه ماک سفارتی از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت در جلسه ماک سفارتی نامطلوب می‌تواند به ضرر متقاضی تمام شود. برای دریافت وقت جلسه ماک سفارتی و رفع تمامی نواقص پاسخ شفاهی متقاضی به کمک مجرب‌ترین مشاورین حاضر در موسسه معتبر حامی مهاجر می‌توانید با گرفتن شماره خط ویژه 02148406 در ارتباط باشید.

شرایط مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل مستلزم ارائه مدارک خاصی است که در ادامه به شما توضیح داده خواهد شد. تا به اینجای کار مراحل دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا تا زمان مراجعه به سفارت برای مصاحبه حضوری را به شما توضیح دادیم. اما در ادامه نظر شما را به مدارک مورد نیاز برای مراجعه به سفارت جلب می‌کنیم:

در زمینه، یکی از موارد مهم، هزینه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا است. هزینه دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا  به دو دسته ثابت و متغییر تقسیم می‌شوند. منظور از هزینه‌های متغییر هزینه سفر و اقامت کوتاه مدت در کشورهای همسایه برای مراجعه به سفارت آمریکا است، چرا که به دلیل نبود رابطه دیپلماتیک بین ایران و آمریکا، این کشور سفارتی برای اخذ ویزا در ایران ندارد. در خصوص هزینه‌های ثابت نیز می‌توان به دو مورد سویس فی یا همان هزینه کارمزد SEVIS که 350 دلار است و همچنین هزینه‌های صدور ویزا و فرم DS-160 که مجموعا 160 دلار هزینه دارند اشاره کرد.

از دیگر شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل محاسبه زمان درست برای دریافت ویزا است. یکی از موارد مهم در خصوص دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا  دقت و برنامه‌ریزی است. از آنجا که بین 3 تا 8 ماه یا حتی بیشتر برای صادر شدن ویزا زمان لازم است، در نتیجه در بعضی موارد دیده شده است که زمان‌بر شدن صدور ویزا باعث از دست دادن موقعیت تحصیلی متقاضی شده است.

برای اطمینان از زمانبندی درست و برنامه‌ریزی مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌توانید از مشاورین مجرب موسسه حامی مهاجر کمک بگیرید تا شما را در تمام مراحل دریافت ویزای تحصیلی یاری کنند، برای ارتباط با مشاورین حامی مهاجر لطفا با شماره خط ویژه تماس حاصل کنید.

تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا

بعد از دریافت ویزا، وضعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا بسیار مناسب است. دانشجویانی که ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت می‌کردند می‌توانند به صورت تمام‌وقت در دانشگاه پذیرش شده دوره تحصیل خود را آغاز کنند. حتی دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته اما تنها در داخل فضای دانشگاه به کار و کسب درآمد بپردازند، این کارها علاوه بر یادگیری و کارآموزی می‌تواند به آنها برای مخارج روزانه نیز کمک کند. دانشجویان قبل از شروع کار در دانشگاه می‌بایست حتما از وزارت امنیت داخلی و اداره بین المللی تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند، در غیر این صورت مشغول به کار شدن دانشجو از لحاظ قوانین آمریکا تخلف محسوب می‌شود.

این تاییدیه کار برای تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا به مدت 12 ماه اعتبار دارد و دانشجویان می‌توانند یک سال به کار نیمه‌وقت در زمان تحصیل و در فضای دانشگاه بپردازند. به این تاییدیه کار در آمریکا اصطلاحا OPT گفته می‌شود. جالب است بدانید که تاییدیه OPT حتی برای یک سال بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی امکان دریافت دارد. دانشجویان می‌توانند در کار مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول شوند و این برای تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا فوق العاده است. همچنین دانشجویان بین المللی در طول تحصیل خود می‌توانند در زمان مرخصی نیز تاییدیه OPT دریافت کرده و به کار تمام وقت مشغول شوند

دکمه بازگشت به بالا