اقتصادی

تجارت کربن ۱۰ برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت می‌شود

یکی از بزرگترین شرکتهای بازرگانی کالاهای جهان پیش بینی کرده است که بازار رو به رشد انتشار کربن می تواند بزرگتر از بازار جهانی نفت باشد.

هانا هومن ، مدیر جهانی تجارت کربن در شرکت بازرگانی کالاهای ترافیگورا ، در اجلاس جهانی کالاهای مالی گفت: “بازار کربن ده برابر بیشتر از بازار جهانی نفت خام است.”

بزرگترین معامله گران کالا در برنامه های انتقال انرژی به دنبال فرصت های رشد در تجارت کربن و تجارت فلزات با تقاضای بالا هستند.

رویترز در اوایل این ماه به نقل از منابع گزارش داد كه بازرگانان كالاها و برخی صندوق های سرمایه گذاری معامله گران فلزات را استخدام كرده اند تا از تقاضای مواد معدنی اصلی سرمایه خود را تامین كنند زیرا تقاضا برای فلزات در انتقال انرژی افزایش می یابد. به عنوان مثال Trafigura اولین شرکت بازرگانی کالا بود که سال گذشته میز معاملات آلومینیوم کم کربن و یک بخش توسعه تجارت فلزات غیر آهنی راه اندازی کرد. بخش معادن و فلزات غیر آهنی Trafigora موفق ترین در سال 2020 بود.

موریل شواب ، مدیر ارشد مالی گنور ، در اجلاس جهانی کالاهای مالی گفت: “شرکت بازرگانی به یک تجارت تجارت کالا تبدیل شده است.

علاوه بر محصولات مهم برای انتقال انرژی ، در حالی که دولت های بیشتری در تلاشند تا اثر کربن خود را به صفر برسانند ، شرکت های بزرگ به دنبال سرمایه گذاری در افزایش قیمت کربن در بازار در حال رشد تجارت کربن هستند.

براساس اویل پرایس ، بزرگترین بازار کربن جهان بازار کربن اتحادیه اروپا است که در اوایل ماه مه 60.50 دلار (50 یورو) به ازای هر تن رسید که از اوایل سال 2021 بیش از 50 درصد رشد داشته است. تحلیلگران معتقدند با معرفی قوانین سختگیرانه و مطالعه قیمت گذاری کربن برای حمل و نقل جاده ای و سوخت هواپیمایی ، قیمت ها بیشتر افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا