اقتصادی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه گازی روسیه

دولت ایالات متحده در حال بررسی تحریم های اضافی برای جلوگیری از ساخت خط لوله گاز طبیعی Stream 2 از روسیه به آلمان است.

به گزارش گزارشگر یک ، رویترز به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد که تحریم ها می تواند شرکت های بیمه را که با کشتی های لوله سازی در دریای بالتیک کار می کنند و سایر شرکت های پشتیبانی کننده این کشتی ها و تحویل مواد به پروژه را هدف قرار دهند.

نمایندگان دو حزب حاکم در ایالات متحده دولت بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا موضع قویتری برای متوقف کردن پروژه جریان نورد 2 که توسط گازپروم و شرکای غربی آن اجرا می شود ، اتخاذ کند. طبق گزارشی که ماه گذشته منتشر شد ، فقط یك كشتی روسی به نام فورتونا مورد هدف قرار گرفت.

خزانه داری در این باره توضیحی نداد. کاخ سفید به نقل از آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، گفت که دولت از نزدیک اقدامات تکمیل خط لوله و شرکت های درگیر در ساخت را زیر نظر دارد.

بلینکن در بیانیه ای گفت: “قانون تحریم ها که در سال 2019 توسط کنگره تصویب شد و تا سال 2020 گسترش یافت ، مورد حمایت اکثریت دو حزب در کنگره است.” دولت بایدن به اجرای قانون متعهد است. وزارت امور خارجه هشدار خود را مبنی بر اینکه همه نهادهایی که در ساخت Rolling Stream 2 مشارکت دارند با خطر تحریم های ایالات متحده روبرو هستند را تکرار می کند و کار بر روی این پروژه باید سریعاً متوقف شود.

در جلسه هفته گذشته کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده ، بلینکن اعلام کرد که دولت با دقت در حال بررسی تحریم های Rolling Stream 2 است.

مقامات آمریکایی می گویند اعمال تحریم ها ، همانطور که نمایندگان جمهوری خواه اظهار نظر می کنند ، کار آسانی نیست. اثبات این تحریم ها روشن نیست ، زیرا دولت باید تصمیم بگیرد که آیا تحریم ها علیه نهادهای آلمان به عواقب سیاسی اجتناب ناپذیر ارزش دارد یا خیر. نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل از این پروژه حمایت مالی می کند.

به گفته بلومبرگ ، ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی می گویند که پروژه تقریباً کامل جریان نورد 2 می تواند نفوذ کرملین را بر آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو افزایش دهد.

سناتور باب مندز ، رئیس حزب دموکراتیک کمیته روابط خارجی سنا ، در جلسه اخیر گفت که دولت پیشنهاد کرده است که اقدامات مربوط به خط لوله را تسریع کند ، با اشاره به حمایت هر دو طرف از تحریم ها.

خط لوله گاز طبیعی Stream 2 برای دو برابر کردن ظرفیت صادرات گاز روسیه به آلمان به 110 میلیارد متر مکعب در سال طراحی شده است ، با دور زدن اوکراین و عبور از دریای بالتیک ، از واردات حمل و نقل گاز محروم خواهد شد. گازپروم روسیه در حال کار بر روی پروژه هایی با شرکای غربی از جمله UniPer ، Wintershall ، Energie ، OMV و Shell است. 90٪ پروژه تکمیل شده و تنها 62 کیلومتر در آبهای سرزمینی دانمارک باقی مانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا