اجتماع

تحقق روند پرشتاب واکسیناسیون در استان تهران ظرف هفته گذشته

فرمانده عملیات در ستاد کرونا تهران هفته گذشته اعلام کرد که روند واکسیناسیون در تهران را تسریع می کند.

به گزارش گزارشگر یک ، علیرضا زالی در نشست ستاد کروناویروس استان تهران گفت: “هفته گذشته شاهد روند سریع واکسیناسیون از طریق مداخلات بودیم ، از جمله این واقعیت که 19 مرکز در تهران به صورت 24 ساعته واکسینه شدند.” مداخله دیگر مشارکت مراکز بهداشتی چند رشته ای بود که همه آنها بستری برای واکسیناسیون ایجاد کردند. در واقع زیرساخت ها از این موضوع شکل گرفته است که باید با همین روند ادامه یابد.

در رابطه با افزایش استقبال عمومی از بخش واکسن در سراسر جهان ، باید الگوی مشابهی در کشور ما وجود داشته باشد زیرا بین 15 تا 25 درصد از مردم از واکسیناسیون نام نمی برند. بنابراین ، اقداماتی مانند در دسترس بودن ، تنوع جغرافیایی و همچنین تنوع سبدهای واکسیناسیون می تواند پذیرش را افزایش دهد.

زالی ادامه داد: امیدواریم واکسن داخلی با کیفیت و اثربخشی خوب در آینده ای نزدیک به این سبد اضافه شود و نقش موثری در استقبال عمومی داشته باشد.

وی تأکید کرد: “ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد که باید محدودیت ها برداشته شود تا مردم بتوانند خدمات اجتماعی را هنگام حمل کارت واکسیناسیون از طریق مدیریت هوشمند انجام دهند.”

در بخشی دیگر از سخنرانی ، فرمانده عملیاتی ستاد کرونا تهران با اشاره به مرحله 3 آزمایش بالینی واکسن فکرا گفت: “بستر این واکسن شبیه واکسن های برکت و سینوفرم است.” بنابراین ما باید به دوستان خود کمک کنیم تا آزمایشات بالینی مرحله 3 این واکسن را در اسرع وقت تکمیل کنند. در این راستا ، پیشنهاد می شود که دانشگاه شهید بهشتی مجوز ارائه آزمایشات بالینی برای این واکسن را داشته باشد.

زالی تأکید کرد: “دیروز ، علیرغم مشاهده الگوی کاهش آمار در چهار هفته گذشته ، دیروز شاهد تغییر و افزایش آمار بودیم.” این افزایش در شاخص های سرپایی و بستری مشخص شده است و ممکن است به عنوان زنگ خطر عمل کند. بنابراین ، دستیاران پزشکی دانشکده پزشکی باید آمارها را به دقت زیر نظر داشته باشند تا از موقت یا پایدار بودن این افزایش ها اطمینان حاصل شود. بدون شک ، برای افزایش اثربخشی واکسیناسیون و جلوگیری از رسیدن آن به قله بعدی ، باید از فرصت های تشخیصی فعلی به خوبی استفاده کنید. البته این کار پول هم می خواهد. بدیهی است که در دوره تشخیص ، بخش مهمی از طرح منطقه ای شهید سلیمانی در نظر گرفته و اجرا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا