اجتماع

تدوین استانداردهای مشاغل خانگی / ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در نقاط آسیب‌پذیر استان تهران

معاون رئیس جمهور در امور خانواده زنان از امضای تفاهم نامه همکاری با استاندار تهران برای اجرای طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی در مناطق آسیب پذیر شهر تهران خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک ، معصومه ابتکار در جشن دیدار با فرماندار ، فرماندار ، مشاور امور زنان و خانواده تهران ، روز تولد خود و دختری را که جشن ولادت حضرت معصومه (علیه‌السلام) را جشن گرفته است ، جشن گرفت. این پیگیری باید امسال گسترده تر دنبال شود و هر آژانس برای دستیابی به نتایج بهتر در بخش زنان و خانواده باید تلاش بیشتری کند.

او اضافه کرد. وی گفت: “بدون شک خانواده رهبری زن ، خانواده ای هستند که تحت این شرایط محافظت می شوند ، نه تنها با آن شرایط و مشکلات روبرو هستند. فرماندار باید هر رئیس زنان خانه به ویژه زنانی را که از هیچ آژانس پشتیبانی نمی کنند ، شناسایی و رسیدگی کند. انجام دادن.

ابتکار تأکید کرد: دولت یازدهم با تأیید اسناد و مدارک در مورد وضعیت زنان و خانواده ها در سالهای 1997 و 1998 و برخی از آنها در سال جاری ، به مسائل زنان و خانواده هایی که به طور مؤثر در این راستا گام برداشتند ، توجه ویژه ای کرد.

به گفته وی ، سند سی ام در این رابطه تصویب شد تا در این راستا اقدامات مؤثر در جهت بهبود وضعیت زنان و خانواده و همچنین مناطق استفاده از سیستم نظارت هفته گذشته انجام شود. سیستم نظارت از قبل تنظیم شده است و یک کارت شناسایی برای شاخص های تعریف جنسیت برای تعیین چگونگی محاسبه شاخص های تعریف جنسیت ایجاد شده است ، و Teherando به عنوان پایلوت در این زمینه انتخاب شده است.

معاون رئیس جمهور در امور خانواده زنان در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس انجمن زنان کارآفرین در کشور اشاره کرد و افزود: “زن کارآفرین می تواند در مشارکت و فعال سازی انتخابات این انجمن نقش موثری داشته باشد.”

وی گفت: نایب رئیس خانواده زنان سعی کرده با برنامه های ملی و محلی از استاندار و مشاوران زن حمایت کند. دانه ها را آب کنید و آنها را برداشت کنید.

تدوین استانداردهای مشاغل خانگی

ابتکار گفت: “ما روی تعدادی پروژه متمرکز شده ایم ، از جمله تقویت ظرفیت اقتصادی زنان ، به ویژه زنان نسل ،”. اقدامات موثری برای برنامه ریزی مشاغل خانگی نیز انجام شد. ما باید در تعیین سرپرست خانوار نقش مهمی ایفا کنیم که این مهمترین اولویت برای فرماندار است. در شرایط دشوار اقتصادی امروز و با حضور کورونا ، رئیس زنان نسل زنان بسیار آسیب پذیر است ، بنابراین باید توجه ویژه ای شود. بدون شک یکی از مأموریت های استاندار در صورت شناسایی صحیح این زنان بویژه زنانی که از هیچ آژانس پشتیبانی پشتیبانی نمی شوند ، قطعاً به اتمام می رسد.

“ما مذاکره با بدنه استاندارد را آغاز کردیم و استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی را تدوین کردیم و به زودی مشکل در این زمینه حل می شود.” البته استانداردهای لازم برای غذا تدوین نشده است. از طرف دیگر ، یکی از مشکلات نمایندگان زن خانوار در دریافت تسهیلات ، نبود ضامن بود.

در بخش دیگری از سخنان ، معاون رئیس جمهور بر لزوم توانمندسازی سازمان های مردم نهاد تهران تأکید کرد و افزود: از این طریق ، فرماندار می تواند این سازمان ها را توانمند سازد.

وی ضمن اشاره به برنامه هایی برای ارتقاء تاب آوری اجتماعی گفت: “این یک فرصت عالی برای تغییر اوضاع است که در آن با مشکلات و سازگاری هایی با جوامع خود مواجه هستیم.” طرح بهبود تاب آوری اجتماعی در منطقه ای که آن را اجرا کرده است ، نتایج بسیار خوبی داشته است و در قالب تفاهم نامه با استاندار تهران ، اکنون در تلاش هستیم تا آن را در بخش های بیشتری از تهران عملی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا