بین الملل

ترامپ: عادی‌سازی روابط اسرائیل و دیگر کشورهای عربی پس از انتخابات خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عصر سه شنبه (به وقت تهران) کاخ سفید را ترک کرد تا طی سه روز آینده در میشیگان ، ویسکانسین ، نبراسکا ، نوادا ، آریزونا ، فلوریدا و کارولینای شمالی شرکت کند. در انتخابات شرکت کنید.

وی قبل از سوار شدن به هواپیما به خبرنگاران گفت كه اعلام جایزه برندگان انتخابات 3 نوامبر به جای شمارش بلیط به مدت دو هفته ، بسیار مناسب و زیبا بود.

ترامپ در پاسخ به این سال که چگونه انتظار دارد چین مجازات شود ، گفت که مدتی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین صحبت نکرده است. یک سوال بپرسید

وی گفت: “رأی دهندگان در مورد بسیاری از امور در مورد من قضاوت می كنند. یكی از آنها این است كه ما كار بسیار خوبی داریم.” “ما تاج داریم.”

ترامپ گفت: “اگر آنچه را كه انجام می دادیم انجام نمی دادیم ، میلیون ها نفر می مردند.”

طبق گفته دانشگاه جان هاپکینز ، حداقل 479 نفر طی 24 ساعت گذشته در آمریکا در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان ویروس ناشناخته به 225706 نفر رسیده است. “بگذارید مردم برسند.”

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سایر کشورهای عربی احتمالاً بعد از انتخابات اتفاق خواهد افتاد ، نه قبل از آن.

سودان آخرین کشوری است که توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را در روز جمعه اعلام کرد. پیش از این ، امارات و بحرین دو کشوری بودند که از عادی سازی روابط با تل آویو خبر دادند.

دولت آفریقا علاوه بر پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، بیش از 300 میلیون دلار غرامت به اتهامات تروریسم برای واگذاری واشنگتن به لیست کشورهای حامی تروریسم پرداخت کرده است.

ترامپ همچنین قبل از سوار شدن به هواپیما در حضور خبرنگاران درباره نقض آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان توضیح داد.

عصر روز یکشنبه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که آذربایجان و ارمنستان در ساعت 8 صبح روز دوشنبه ، اندکی پس از آغاز آتش بس ، به توافق آتش بس رسیده اند و هر دو طرف یکدیگر را به نقض مجدد یکدیگر متهم کردند.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا