فرهنگی

ترویج فرهنگ ایثار مهم‌ترین بستر ایجاد اقتدار معنوی در کشور است

به گزارش شفاف ، سعید اوحدی در سوگ شهادت امام هادی (ع) ، شهدا را الگوی بنیانگذار اهل بیت (ع) خواند و گفت: رهبر در یکی از سخنان خود به کلمه کلیدی اقتدار کشور اشاره کرد: اقتدار معنوی جدید. به گفته وی ، مشخصه اقتدار رژیم مقدس جمهوری اسلامی اقتدار اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی یا نظامی نیست ، بلکه در واقع شامل جنبش ها و سایر مقامات است و یک مرجع اساسی معنوی است.
شهدا می گویند این بیان اقتدار معنوی است و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: “این اقتدار معنوی بود که نماد انقلاب اسلامی بود و این اقتدار معنوی رژیم ، دولت و کشور را تا امروز پایدار نگه داشت.”
اوحدی با تأکید بر لزوم توجه به تاریخ و تجربه تاریخی گفت: “نگاه به تاریخ بینشی در جامعه ایجاد می کند. به عنوان مثال ، شکست اسرائیل در جنگ 33 به دلیل اقتدار معنوی حزب الله بود. در ایجاد اقتدار معنوی ، این بیشترین زمینه مهم
معاون رئیس جمهور به جایگاه والای “شهید” در برابر خداوند متعال اشاره کرد و گفت: “درست است که اگر همه مواد موجود در جهان را در یک فنجان قرار دهیم هیچ شهیدی با پسر وجود ندارد. مساوی نیست ، اما خداوند متعال می فرماید: “من در خانواده اش وارث شهید هستم”. س Aالی که در مورد هیچ پدیده خلاقانه ای جز مقام شهدا مطرح نشده است.
اوحدی همچنین به ایثار و مقاومت کارکنان پزشکی دولتی در برابر ویروس کرونا و تلاش متخصصان در زمینه تولید واکسن و دارو اشاره کرد و افزود: “اقتدار علمی نیز از طریق اقتدار معنوی حاصل می شود.” اگر امروز شاهد کاهش مرگ و میر تاج در ایران در مقایسه با کشور مورد ادعا هستید ، به خاطر از خودگذشتگی و اقتدار روانی و علمی کادر پزشکی است که باید قدردان آن باشید.
حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه خدمت به شهدا خدمت به بهترین بندگان خدا است ، افزود: نحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ َ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا »دولت ایران همیشه آماده است تا جان خود را برای آرمانهای انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی فدا کند.
وزیر اطلاعات گفت: “وظیفه همه است که از جایگاه شهدا و ایثارگران و موقعیت شهدا پاسداری و احترام بگذارند و ما باید آنها را از امور حزبی ، جناحی و سیاسی جدا کنیم.”
حجت الاسلام علوی تأکید می کند ، زندگی ، عزت و عزت کشور مدیون فداکاری های شهدا و ایثارگران است ، ضمن اینکه از ارزش هایی که شهدا می جنگند ، پاسداری می شود. از طرف دیگر ، خدمت به شهدا برای بندگان سازنده است ، روح ، زندگی و معنویت را به انسان می دهد و از غفلت و لغزش جلوگیری می کند.
در این مراسم لوح تقدیر سرلشکر خوزین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، توسط سردار شریفی ، رئیس ایثارگران سپاه به سعید اوحدی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطا شد. بخش

دکمه بازگشت به بالا