سلامت و دانش

تشدید آلودگی هوای تهران و هشدار وزارت بهداشت

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت تأکید کرد: کیفیت هوا در کلانشهرهای تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد ، در حالی که عموم مردم به ویژه گروه های حساس باید از ترافیک غیرضروری در سطح شهر جلوگیری کنند.

به گزارش گزارشگر یک دکتر عباس شاهسونی در مورد کیفیت هوای پایتخت هشدار داد و گفت: با توجه به ثبات هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر ، کیفیت هوای تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی باید از انجام فعالیت های بدنی در خارج از خانه خودداری کنند زیرا آلاینده ها عامل ایجاد ریزگردها هستند. دیگران نیز باید از فعالیتهای طولانی مدت یا شدید در فضای باز خودداری کنند.

شاهسونی گفت: “تا زمانی که استفاده از ماسک مناسب و حضور در هوای آزاد در این شرایط مشاهده نشود ، افزایش قابل توجهی در بیماری های قلبی یا ریوی ، احتمال مرگ زودرس در بیماران قلبی و افراد مسن و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در جمعیت عمومی وجود دارد. ” .

رئیس گروه بهداشت هوا و تغییرات آب و هوایی در وزارت بهداشت تأکید کرد: با توجه به ارتباط بین افزایش غلظت آلاینده های هوا ، به ویژه غلظت ذرات معلق زیر 2.5 میکرون و بروز و مرگ و میر Quid 19 در عموم مردم ، به ویژه گروه های حساس ، به عنوان مثال ، بیماران قلبی ، بیماران ریوی ، زنان باردار ، افراد مسن ، کودکان ، دیابت و مبتلایان به آسم باید از مسافرت در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: “ورزشکاران همچنین باید از ورزش در فضای باز نزدیک به آلاینده های هوا مانند بزرگراه ها خودداری کنند.”

شاهسونی در پایان می گوید: “ما از مردم می خواهیم برای حفظ سلامتی به جز در موارد ضروری از فعالیت های شدید خارج از منزل و در صورت لزوم در خارج از منزل حداقل فعالیت را بپرهیزند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا