فرهنگی

تشریح برنامه های هفته قرآنی بوشهر

گزارشگر یک / بوشهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به تشریح برنامه اصلی ششمین مراسم ازدواج عالم مقدس و نویسنده قرآن راز ، مرحوم علامه میرزا حسین مقدم اهرمی ریشهری و همچنین جشن جشن 7 مارس روز قرآن در بوشهر.

فاطمه کرم پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتم مارس برای پنج سال متوالی در استان بوشهر به عنوان روز قرآنی نامگذاری شد.

وی گفت که دلیل نامگذاری او از 7 مارس به عنوان عروسی روز قرآن در استان بوشهر ، سالگرد درگذشت آیت الله میرزا حسین بود که به تأثیر نویسنده پنهان قرآن و توانایی های بسیار بالای قرآنی اعتقاد داشت. استان بوشهر. ، به ویژه شهر چاراک در شهرستان دشتی. بیش از 90٪ از جمعیت 1000 نفره قرائت قرآن هستند و با ده ها تلاوت و قاضی بین المللی قرآن و بیش از 340 م Quranسسه قرآن و شهرهای روستایی ، دهکده چاراک روستای قرآن کشور است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کلیه برنامه های عمومی و ویژه گرامیداشت هفتم مارس مطابق با تصویب و تصمیم ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

کرم پور خاطرنشان کرد: در روز عروسی در ماه مارس ، یک برنامه فرهنگی و هنری گسترده با محوریت قرآن و عترت ، حدود 60 ویژه برنامه و بیش از 100 برنامه جامع عمومی ایجاد شده با همکاری و مشارکت برخی از سازمان های دولتی و غیردولتی برگزار شد. 7 ، روز قرآن بوشهر.

دکمه بازگشت به بالا