حوادث و رویداد

تشکیل پرونده قضایی برای مالکان خودروهای پلاک مخدوش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مخدوش سازی پلاک وسایل نقلیه جرم تلقی می‌شود از تشکیل پرونده قضایی برای مالکان خودروهای پلاک مخدوش خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، سردار محمدحسین حمیدی_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ_ با اشاره به اینکه برای صاحبان خودرو پرونده تشکیل و جرم تلقی می‌شود گفت: علاوه بر تشکیل پرونده و در نظر گرفتن جریمه، برای مالکان وسایل نقلیه منع خدمات نیز صادر می‌شود و در هر منطقه‌ای که سامانه‌ها فعال باشند، تخلفات خودروها ثبت و به عنوان شکایت بر خودرو، اعمال قانون و مقررات خواهد شد. 

در این باره سردار حسن مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز  اظهار می‌کند: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در  سطح معابر شهر تهران اجرا شده و این طرح مربوط به تمامی وسایل نقلیه است. در واقع اگر  مخدوشی  و دستکاری  در  ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده، فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. قانونگذار برای این تخلف شش ماه تا یکسال حبس درنظر  گرفته است. 

مومنی با بیان اینکه هویت خودروی افراد با پلاک آن شناخته می‌شود، می‌گوید: وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری  پلاک کرده باشد، در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست. در همین راستا نیز یکی از  طرح‌های پلیس طرح برخورد با تخلفات پلاک است و جرائمی مانند اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ و تشکیل  پرونده برای  رانندگانی  که اقدام به مخدوشی پلاک وسیله نقلیه کرده باشند، درپی خواهد داشت.   

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان درباره شرایط استاندارد پلاک خودرو نیز  تاکید می‌کند: تمامی خودروها درحالت استاندارد باید دارای  پلاک باشند. موتورسیکلت باید یک پلاک‌ در قسمت عقب، خودروها دو پلاک در قسمت عقب و جلو و وسایل نقلیه سنگین حداقل دارای سه پلاک باشند. برای خودروهای سنگین لازم است که یک پلاک بزرگ برای دیده شدن بهتر بر روی  قسمت عقب نصب کنند.

  انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا