اقتصادی

تشکیل کمیته ویژه برای تعیین تکلیف لاستیک های دپو شده

ستاد تنظیم بازار که اخیراً تصویب شده است ، با اشاره به انبارهای برخی از لاستیک های وارداتی با ارز 4200 در دسترس بیش از 8 ماه از انبارهای تایر وارد شده ، هیئت پاورقی را تأیید می کند که در راس آن سازمان های صنعت ، معدن و تجارت است. و برای تعیین وظایف این محموله ها ، حمل و نقل جاده ای محلی ، فرمانداران و نهادهای نظارتی باید تشکیل شوند.

به گزارش گزارشگر یک ، به گفته ستاد تنظیم بازار دپوت تایر ، علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی برای توزیع کنندگان لاستیک سنگین ، تاریخ انقضا نیز منقضی می شود ، بنابراین کمیسیون ابتدا باید تخصیص لاستیک های روکش شده را تعیین کند. در سال 1399 اقدام کنید.

که در اخیراً تصویب شده است همچنین ستاد تصمیم گرفت با توجه به محاسبات سازمان های حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و از طریق یک سیستم تجارت جامع از طریق حواله های سازمان های حمل و نقل محلی و محلی ، لاستیک های سنگین وارداتی را به ارز 4200 تومانی با قیمت تمام شده بفروشد و عرضه کند. مطابق با استانداردهای سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان ، در صورت ثبت تولید و فروش (زنجیره توزیع) در سیستم جامع تجارت ، لاستیک های مسافری تولید شده از مواد اولیه با واحد پول نیما باید مستقیماً در واحد تولیدی قیمت گذاری شوند.

به گزارش گزارشگر یک ، در اوایل ماه ژوئن ، ارز دولتی برای واردات تایر حذف شد و ارز اختصاص یافته به این گروه کالایی به نصف کاهش یافت. مون همچنین با افزایش 25 درصدی قیمت موافقت کرد ، اما به نظر می رسد بازار کالا هنوز گیج است. دبیر انجمن اتحادیه کامیون داران در پایان ماه سپتامبر پس از برداشت نرخ ارز ، قیمت لاستیک چهار برابر کرد. دولت با انتقاد از اینکه چرا باید قیمت انگشتر لاستیک از کالاهای وارداتی به بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و دقیق بر تولید و واردات وجود نداشته باشد ، انتقاد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا