ورزشی

تغییر عجیب بودجه فصل آینده ذوب‌آهن، دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟+اسناد

طبق گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا ، نشست سالانه باشگاه ذوب آهن اصفهان تقریبا امروز برگزار می شود و بودجه 1400-1399 در مقایسه با سال گذشته تصویب می شود.

با توجه به اسناد ارسال شده به قانونگذاران و سهامداران باشگاه ذوب آهن در این بودجه و به خبرنگاران خبرگزاری آنا ، تغییرات مهمی در انتظار این باشگاه اصفهانی است. پیشنهاد اصلی بودجه برای ذوب فولاد ارائه شده توسط این کارخانه به 50 میلیارد خواهد رسید ، اما هنوز مشخص نیست كه چقدر توافق حاصل خواهد شد. این میزان در سال گذشته پیشنهاد شده بود ، اما به 25 میلیارد رسید.

جالب اینجاست که فصل گذشته ، باشگاه ذوب آهن به دلیل ناسازگاری با بودجه پیشنهادی از بودجه خارج شد. نکته مهم در بودجه پیشنهادی برای سال آینده ، اختصاص 44 میلیارد نفر به تیم بزرگسالان است که به دلیل نتایج ضعیف این تیم در فصل اخیر بسیار دور از انتظار نیست. برای تیم فوتبال بانوان 2 میلیارد تومان پیشنهاد شده است که به نظر می رسد مبلغ کمی باشد.

یکی از تصمیمات غیر منتظره در بودجه پیشنهادی ، کاهش تعداد تیم هایی است که باشگاه در آن قرار دارد به 19 نفر و از بین بردن تیم های دو و میدانی ، فوتبال دولتی جوان ، بسکتبال بزرگسالان ، تکواندو جوانان ، شطرنج مردان و بانوان ، زیر والیبال و تیراندازی با کمان بانوان. مهمترین تیم بسکتبال است که قطعاً یکی از قدیمی ترین ها است ، بنابراین لیگ برتر بسکتبال نیز قطعاً صدمه می بیند.

باشگاه ذوب آهن 407،000 دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا بدست آورد تا فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا پیش رود و این فصل کمک های بین المللی نخواهد بود. نکته عجیب دیگر این است که جواد محمدی ، در حال حاضر مدیر اجرایی ذوب آهن ، به بدهی 100 میلیارد تومانی این باشگاه اشاره کرده است که در این حالت فقط 7 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته این کاپیتان محمد است و به درخواست سعید آذری فدراسیون پیشین برای ارائه اثبات کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و شواهد ساعات بعدی در این سکوت ماند. ذوب آهن و سپاهان بدون بدهی هستند و مشکلی برای جذب بازیکن ندارند. چقدر بودجه پیشنهادی از طرف مسئولان حاضر در جلسه امروز تأیید نشده است. این متفاوت است با چند سال گذشته در انجمن ها که سهامداران کوچک وجود داشتند که از وضعیت مالی باشگاه راضی نبودند.

وضعیت باشگاه ذوب آهن در این فصل علاوه بر هواداران تاکنون ، باید نگران آینده این تیم قدیمی فوتبال ایران باشد. این باشگاه اصفهانی علاوه بر مباحث مدیریتی و مشکلات ، در این فصل نیز پیشرفت چشمگیری در فناوری داشته است. محاسبات نتوانسته نتیجه بگیرد ، از جمله از دست دادن کوتاه امیر ارسلان مطهری ، تعویض چهار مربی توسط حسن استکی ، عدم بازگشت میودراگ رادولوویچ و تراژدی لوکا بوناچیچ و میلیارد ها تمدید قرارداد با مهدی خلیل.

با تصمیم ذوب‌آهن ، تیم طرفدار باید از دستور کار باشگاه خارج شود اما مشکل این بود که چرا این تیم منحل شد اما بودجه تیم فوتبال خیلی زیاد شده بود. طعنه این است که شما سعی در کاهش سرمایه گذاری خود در ورزش های حرفه ای دارید ، بنابراین به جای کاهش بودجه خود ، دلیل افزایش بودجه خود فقط برخی از تیم هایی هستند که با وجود افزایش بودجه مجبور به برچیدن آن هستند. آیا باید دم خروس را در این شرایط باور کنیم یا حضرت عباس قسم بخورد؟

اسناد باشگاه ذوب آهن

اسناد باشگاه ذوب آهن

انتهای پیام / 4048 /

دکمه بازگشت به بالا