استان ها

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد و اداره استاندارد سمنان

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد و اداره استاندارد سمنان

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل استاندارد سمنان با هدف توسعه همکاری‌ها دوجانبه در محور‌های تحقیقاتی، پژوهشی و تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل استاندارد استان سمنان در جلسه‌ای با حضور مهدی منصوری رئیس دانشگاه و مجید حیدریان مدیرکل استاندارد سمنان به امضای طرفین رسید.

مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در این جلسه با تأکید بر مشارکت و محور دانشگاه در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های جامعه، عنوان کرد: بنا به رسالتی که دانشگاه دارد، سعی داریم در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات موجود تأثیر جدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان می‌تواند با هیئت علمی مجرب و جوان در راستای تقویت و توسعه نظام استاندارد و با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین آموزشی به‌منظور توسعه دانش استاندارد در حوزه‌های مختلف با اداره کل استاندارد همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بیان کرد: یکی از نیاز‌های جامعه امروز ارتقای سطح بهره‌وری است که با توجه به رابطه نزدیک استاندارد با بهره‌وری، استاندارسازی خدمات می‌تواند در روند بهبود و ارتقای سطح بهره‌وری کشور مؤثر باشد.

منصوری به سابقه فعالیت آموزشی مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اداره استاندار به‌عنوان مرکز آموزش همکار از سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: چندی قبل آزمایشگاه بتن این واحد دانشگاهی موفق به اخذ گواهی‌نامه استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ شده که واحد سمنان را جزء واحد دانشگاهی پیشرو در این زمینه متمایز ساخته است.

وی بیان کرد: در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در زمینه‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی، بهره‌برداری از امکانات و خدمات آزمایشگاهی، برگزاری سمینار‌ها و کنفرانس‌ها، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی و همکاری در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، استفاده از منابع علمی طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و … به همکاری بپردازند.

دکمه بازگشت به بالا