گزارشگر کسب و کار

تفاوت بلوز با دورس چیست؟بررسی بلوز و دورس زنانه

تفاوت هودی با دورس چیست؟ بررسی هودی و دورس زنانه

هود، سویشرت و کاپشن از محبوب ترین لباس های پاییزی و زمستانی هستند. بسیاری از افراد دورس ها را با این لباس ها اشتباه می گیرند. این اشتباه در فروشگاه های اینترنتی زیاد دیده می شود که باعث سردرگمی افراد می شود. دورس یک هودی یا گرمکن نیست، بلکه یک پارچه ضخیم و گرم زمستانی است. در این مقاله قصد داریم تفاوت بین هودی و سویشرت را به شما آموزش دهیم و هر آنچه را که باید در مورد سویشرت بدانید به اشتراک بگذاریم. در آینده با ما همراه باشید.

نکته: کلمه دورس به معنای گیاه سمی است که به زنبق دره نیز معروف است. دانه این گیاه شوکران نام دارد و خوردن خوشه آن دیوانه کننده است. در صنعت مد کلمه دورس معنای متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

هودی و گرمکن 2 مدل لباس پاییزی و زمستانی هستند که در رنگ ها، طرح ها و مدل های مختلف تولید و عرضه می شوند. این لباس ها به دلیل استایل راحت و غیررسمی که دارند در بین جوانان و نوجوانان بسیار محبوب هستند. قبلا فقط طرفداران استایل اسپرت از این لباس ها استفاده می کردند اما حالا با تغییراتی که در صنعت مد ایجاد شده است در انواع سبک های کلاسیک نیز استفاده می شود. یکی از ترندهای جدید زمستانی، تطبیق هودی یا سویشرت با ژاکت است.

هود و گرمکن در انواع مختلف کلاه دار، بدون مقنعه، زیپ دار، بدون زیپ و … تولید و عرضه می شود که از پنبه یا نخی ساخته می شوند و در قسمت داخلی برخی از آنها از پشم استفاده شده است.

دورس

دورس نوعی پارچه نخی است که با الیاف نخی بافته می شود و نسبت به سایر پارچه های نخی ضخیم تر و بسیار مقاوم تر است. دونه با دستگاه های بافندگی حلقوی بافته می شود و پشت پارچه دارای نخ و رویه دارای نخ های تراکم و ضخیم می باشد. از این پارچه برای دوخت انواع لباس های گرم پاییزی و زمستانی و گرمکن های اسپرت استفاده می شود. اگر پارچه هودی یا گرمکنی که تهیه می کنید دورس است به این معنی است که پارچه ای ضخیم و مقاوم دارد و در زمستان سرد شما را گرم نگه می دارد. یکی دیگر از مزایای لباس های دورس حفظ کیفیت اصلی در طول زمان است.

نکته: پس دیگر هودی‌ها، گرمکن‌ها یا ژاکت‌ها را «دورس» خطاب نکنید.

شما میتوانید برای خرید بلوز و دورس زنانه جذاب به سایت شنل قشم مراجعه و خرید خود را انجام دهید.

الیاف تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده پارچه های مردانه و زنانه بر حسب جنسیت شامل موارد زیر می باشد:

پنبه: پارچه های پنبه ای به مرور زمان ظاهر خود را به خوبی حفظ می کنند و عرق را جذب می کنند. از نکات منفی آن می توان به خطر فرسایش پارچه اشاره کرد. پارچه های 100% پنبه نسبت به سایر الیاف خاصیت ارتجاعی کمتری دارند.

پلی استر: یکی از نکات مثبت پلی استر عدم جذب رطوبت و براق بودن آن است. برای کیفیت بیشتر بهتر است که درصد ترکیب پلی استر در دورس کم باشد.

ویسکوز: پارچه هایی که درصد ویسکوز بالایی دارند راحت تر و با کیفیت تر هستند و کمتر چروک می شوند. علاوه بر این ویسکوز قیمت بالاتری دارد.

لاکرا: الیاف لاکرا با الیاف دیگر ترکیب می شوند تا محصولی با کیفیت و کاربردی تر تولید کنند و به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند. لاکرا پارچه را انعطاف پذیر و برگشت پذیر می کند.

از کاربردی ترین انواع پارچه می توان به پارچه های دو نخی، سه نخی و گلکسی اشاره کرد که در ادامه به معرفی جداگانه آن ها می پردازیم.

دو نخ و سه نخ

ترکیب پنبه با نخ دیگر یا ترکیب پنبه با دو نخ دیگر پارچه را به یکی از این دو نوع تبدیل می کند. این پارچه بسته به بافت آن به صورت ضخیم و نازک تولید می شود. درصد نخ های تشکیل دهنده پارچه دورس بدون لاکرا 70 درصد پلی استر و 30 درصد پنبه است. در پارچه های متر بالا به جای سه نخ از نخ های تک نخ استفاده می شود.

گلکسی

تفاوت این پارچه با پارچه سه نخ در جنس آن است و در دوخت لباس های اسپرت از آن استفاده می شود. در پارچه های گلکسی به جای پنبه از ویسکوز لاکرا، فیلامنت، اسپان، ملانژ و … استفاده می شود. از رنگ های روشن این پارچه در تولید دورس بچه گانه استفاده می شود.

گلکسی پشت کجراه

در این نوع پارچه خطوط پشتی مایل بوده و بافتی مات دارد. گلکسی پشت منحنی یکی از پارچه های پرطرفدار و با کیفیت بالا تولید می شود.

دکمه بازگشت به بالا