عمومی

تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه با ۶ میوه زمستانی

مصرف روزانه ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند ، که اکنون در برابر اپیدمی جهانی کرونا 19 بسیار مهم است و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه اصلی متخصصان است.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست وی با استناد به صنایع غذایی نوشت: “فواید ویتامین C برای کسی پنهان نیست.” این یک ماده مغذی سالم و مفید است که به مبارزه با مولکول های رادیکال آزاد مضر ، مدیریت سلامت قلب و دیابت و تقویت سلامت پوست کمک می کند. علاوه بر این ، دریافت روزانه ویتامین C به تقویت ایمنی بدن کمک می کند ، که اکنون به ویژه در برابر اپیدمی جهانی کرونا 19 بسیار مهم است ، و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه اصلی متخصصان است.

یک سیستم ایمنی قوی و کارآمد می تواند به جلوگیری از مشکلات تنفسی ، یکی از اصلی ترین علائم COVID-19 کمک کند. یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrient نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود شرایط برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

ویتامین C علاوه بر جلوگیری از مشکلات تنفسی ، باعث بهبود سلامت کلی ریه نیز می شود. مطالعه دیگری که در مجله تنفسی اروپا منتشر شد ، نشان داد که ویتامین C ممکن است اثرات ضدالتهابی بر ریه ها داشته باشد. چندین مطالعه دیگر ارتباط بین ویتامین C و کاهش خطر فیبروز ریه و سرطان ریه را نشان داده است.

با توجه به این نکته ، در اینجا 6 میوه وجود دارد که منابع خوبی از ویتامین C هستند.

نارنجی

پرتقال یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان و یکی از مقوی ترین غذاهای زمستانی است. علاوه بر طعم خوب ، محتوای مواد مغذی آن همان چیزی است که پرتقال را به یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان تبدیل می کند. پرتقال منبع خوبی از ویتامین C ، ویتامین A ، فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت روده و غیره کمک کند. یک نارنجی متوسط ​​می تواند 70 میلی گرم ویتامین C و 14 میکروگرم ویتامین A تأمین کند.

انار

انار منبع بزرگی از مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و میوه ای خوشمزه و خوش طعم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری زا مانند ویروس ها کمک می کند. یک فنجان (174 گرم) انار می تواند 7 گرم فیبر و 30٪ از مصرف روزانه ویتامین C را تأمین کند.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است ، فاقد کلسترول و چربی است و کالری کمی دارد. محتوای مواد مغذی توت فرنگی ، از جمله ویتامین C ، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. یک فنجان (166 گرم) توت فرنگی تازه حاوی 97.60 میلی گرم ویتامین C است و انواع آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ، اسید آلژنیک ، کوئرستین و کامپرول را فراهم می کند.

کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه های مقوی زمستانی است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم کیوی حاوی 92.7 میلی گرم ویتامین C است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های E ، K ، اسید فولیک و پتاسیم است. کیوی همچنین حاوی انواع آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از فیبر است.

گواوا

گواوا میوه ای مغذی ، سالم و مقوی است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم میوه خام گوآوا حاوی 228 میلی گرم ویتامین C و 624 واحد بین المللی ویتامین A است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین ، این میوه منبع خوبی از فیبر است (5.4 گرم در هر 100 گرم میوه).

آنگور

علاوه بر طعم خوب انگور ، این ماده مغذی به دلیل داشتن عناصر غذایی نیز شناخته شده است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع سموم از بدن کمک می کند. یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی 27٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C و انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی گیاهی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا