اقتصادی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

گزارشگر یک/خوزستان شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت این است تا شهریورماه 1401 آب دز را به شهرهای مورد نظر هدف طرح پیشنهاد و بسیار خوبی انجام دهد.

داوود حری در نشست خبری که امروز 24 اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر تقریباً یک طرح بی نظیر در کشور و بزرگترین طرح آبرسانی کشور با حدود 900 کیلومتر خط لوله و هدف گذاری آبرسانی به بیش از 12 شهر و بیش از بیش از 12 شهر از ۱۲۰۰ روستا در خوزستان است.

به گزارش گزارشگر یک، وی افزود: در حال حاضر بخشی از این خط واقع در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان فعال است که بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می کند.

شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: برنامه ریزی برنامه ریزی های انجام شده در خردادماه سال 1401 شهرهای شوش و الوان نیز وارد این چرخه می شوند.

حریف عنوان کرد: در حال حاضر آب در طرح غدیر، از سد کرخه به صورت مستقیم منتقل شده و آبرسانی در حال حاضر از سد کرخه انجام می شود اما هدف اصلی برداشت از آب دز است.

بیش از ۶۰ درصد آب اهواز از طرح غدیر تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از طرح غدیر برداشت شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز از این طرح تأمین می شود و با تکمیل طرح درصد بالاتری از آب اهواز از طرح غدیر تأمین می شود.

شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت این است تا شهریورماه 1401 آب دز را به شهرهای مورد نظر هدف طرح پیشنهاد و بسیار خوبی انجام دهد.

حری بیان کرد: در یک سال گذشته منابع مالی که به طرح تزریق شده به یک سال گذشته منابع مالی به شکلی بوده است کده شکلی بوده که حریف بیان شده است.

وی با اشاره به اجرای وزیر نیرو و رئیس جمهور برای تکمیل طرح غدیر است، افزود: این تاکیدات به شکلی است که باید گفت در حال حاضر طرح غدیر پروژه وزارت اول نیرو است تا با آن آب دز به شهرهای مورد نظر هدف طرح در خوزستان برسد.

شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر با اشاره به چالش های بهره برداری از طرح غدیر گفت: برداشت های غیرمجاز، شکستگی های ایجاد شده در خطوط و … از عواملی است که در بهره برداری از مشکلات را برای ما به وجود می آورد و می آورد. باعث کاهش کیفی آب نیز می شود.

حری ادامه داد: آب شرب با کیفیت حق مردم خوزستان است و تلاش می کنم تا آب دز کی کرا کی حری ادامه داد کیفیت حق مردم است.

وی افزود: شعار ما در طرح غدیر فقط کیفیت آب نیست و عایداری آب نیز مد نظر است و مد نظر است و مد نظر است و مد نظر است که لازم است در اجرای این طرح، این طرح دیده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا