عمومی

تنش زدایی در بغداد – گزارشگر یک

از نظر نخست وزیر عراق ، این دو هدف موقعیت محکمی برای کشور و به تبع آن دولت وی ایجاد می کند. این یک روند مشترک در بین همه طرفهایی است که پذیرفته اند و همچنین تلاش برای گسترش دامنه این گفتگوها بین ایران ، اردن و مصر به موازات برگزاری مذاکرات 1 Chairan-Saudi در بغداد و آنچه در حال حاضر در وین جریان دارد. بغداد به محل. گفته می شود ، ایران ، عربستان سعودی ، اردن و مصر چهار کشور خاورمیانه با توافق نامه های مشترک ، تحت تأثیر پیشرفت اجلاس بینبرجامی ، برای از بین بردن تنش در روابط و فراهم کردن فرصت های دولت کاظمی در روابط منطقه ای برای خود و کشورش هستند. . این فرصت در حالی فراهم شده است که نخست وزیران عراق براساس تجربه آنها در ساختار سیاسی عراق در سالهای اخیر توانسته اند رابطه ای گرم با قدرتهای هسته ای تصمیم گیرنده برقرار کنند. بنابراین محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی خواستار مداخله برای کاهش تنش میان تهران و ریاض در هنگام دیدار خازمی از عربستان شد. علاوه بر این ، پنج دولت مصر و اردن درخواست های مشابهی را با کاظمی در میان گذاشتند.

دولت کاظمی با میزبانی گفتگوهای منطقه ای در تلاش است تا عراق را از نظر بازتاب فیزیکی و رقابت در برابر رقبا به مکانی امن تبدیل کند. در این شرایط ، فرصت های سیاسی ، اقتصادی و نظامی فراهم می شود تا دولت از بحران خارج شود و به استقرار “دولت قدرتمند” نزدیک شود. تهران ، ریاض ، امان و قاهره در این مورد دریغ نکردند ، اما به نظر می رسد که آنها حمایت خود را نشان داده اند.

در حالی که اقدامات کاهش با عادی سازی روابط متفاوت است ، تمایل چهار دولت چشم اندازهای امیدوار کننده ای را برای نزدیک شدن منطقه به یک بحران مزمن فراهم می کند. مهمتر از همه ، این دولتها انگیزه های زیادی برای قطع روابط علاوه بر نقشی که برای دولت عراق در مذاکرات دارند ، دارند. بنابراین ، گفتگوی محلی را می توان به اندازه گفتگوی حاصل از آن مهم و تأثیرگذار دانست. در همان زمان ، همپوشانی مکالمات موازی در وین و بغداد این واقعیت است که پیشرفت یا هماهنگی روی یکدیگر تأثیر می گذارد.

برای سم زدایی موفق ، باید امنیت و عقرب بیولوژیکی را به بطری منتقل کنید. به عبارت دیگر ، برای کاهش و عادی سازی روابط ، باید از برابری شرایط آگاه باشید. امنیت و پذیرش نظم محلی به هزینه منافع مشترک. دولت های منطقه باید معتقد باشند که قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند امنیت را تأمین کند ، بلکه رقابت را متوقف می کند تا معضل امنیتی و این مسئله متوقف شود. یک نگرش امنیتی ساده و غلبه بر رقابت و بدون عواقب روشن و قابل قبول برای هر دو طرف ، شرایط کافی هستند که برای کاهش تنش بین نیروهای اصلی منطقه لازم است.
نخست وزیر عراق اکنون آغازگر گفتگوهایی است که به نفع دولت بغداد و چهار کشوری است که خالق یک رویداد عظیم و سرنوشت ساز در منطقه هستند. به همین دلیل از تهران ، ریاض و امان استقبال شد.

دکمه بازگشت به بالا