فرهنگی

تهیه نسخه سینمایی از سریال «سربداران»

محمدرضا ورزی از تولید نسخه سینمایی سریال «سربداران» خبر داد. این مجموعه در اوایل دهه 60 برای تلویزیون ساخته شد و اکنون به عنوان یک مونتاژ جدید با فرمت 92 دقیقه ای در دسترس است.

محمدرضا ورزی کارگردان سینما و تلویزیون از آماده سازی نسخه سینمایی سریال باشکوه «سربداران» ساخته محمدعلی نجفی خبر داده و توضیح داده است. من یک مونتاژ سینمایی از سریال قدیمی و موفق «سربداران» استاد محمدعلی نجفی ساختم. در یک سال دور و در اوایل دهه 60 ، زمانی که این سریال پخش شد ، من آن را به صورت ویدیویی تماشا کردم. من به پروفسور نجفی هم گفتم که “رهبر” شما برای نسل ما دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: از شبکه یک سیما خواستم اجازه دهد با اجازه از دیدگاه نسل من و خالق استاد نجفی ، مونتاژ سینمایی از مجموعه “سربداران” را ایجاد کنم. من این کار را کردم و حدود 92 دقیقه طول کشید. یک کار جالب از آب بیرون آمد. مدیر محترم شبکه یک پس از تماشای آن ابراز رضایت کرد.

به گفته برزی ، مراسم افتتاحیه فیلم “سروداران” قرار بود با حضور کارگردان و بازماندگان برگزار شود ، اما به دلیل ویروس کرونا این کار دشوار شد.

وی اعلام کرده است که این نسخه روزی طبق خواست خدا منتشر و پخش می شود.

سریال سربداران – عکاس: سید اسد نقشبندی

محمدرضا ورزی پیشنهاد داد: “نظر من این است که یک نسخه سینمایی از” سربداران “می تواند به عنوان بخشی فرعی در جشنواره فجر امسال به نمایش درآید. در این تولید ، استاد میانسال علی نصیریان نقش راوی را بر عهده می گیرد و اجرای درخشان و معنی داری را به نمایش می گذارد. همچنین ، عملکردهای درخشان سوسن تسلیمی و مرحوم محمدعلی کشاورز واقعاً قابل تحسین است ، حتی موسیقی به یاد ماندنی استاد فرهاد فخرالدینی یادآور خلق یک قطعه ماندگار در تاریخ رسانه ملی است.

به گفته این کارگردان ، سریال «سربداران» با کمک آرشیو مرکزی سازمان صداوسیما با کیفیت عالی و اتانول دوباره اسکن شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا