بین الملل

توافق مصر و یونان: چراغ سبز آمریکا برای محاصره ترکیه

امضای توافق نامه مرزی دریایی مصر و یونان نه تنها پیوند جدیدی در زنجیره تنش میان قاهره و آنکارا است ، بلکه حرکتی از سوی دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای تصرف آینده روابط دوجانبه برای سالها یا دهها سال است. در حقیقت ، موضوع مرزی یونان و ترکیه کلید اصلی مسئله مرزهای یونان و ترکیه را به دست داد. موضوع مرز یونان و ترکیه تعارض بین دو کشور بر سر مالکیت برخی از جزایر پیچیده است و همچنین توصیف هر منطقه دریایی خاص را پیچیده می کند.

با استناد به وب سایت العربی العظیم ، به نقل از گزارشگر یک ، مصر چند سال قبل از به قدرت رسیدن سیسی آمادگی این اقدام را نداشت ، دلیل این امر که از یک سو میل به بی طرف ماندن در اختلافات بین ترکیه و یونان چیست. به خاطر اینکه. از طرف دیگر ، پیچیدگی تکنولوژیکی مرز و رابطه آن با مسئله قبرس این است که منافع اسرائیل همزمان و درگیری با سه طرف قبرس ، یونان و ترکیه است. مصر و قبرس استدلال می كنند كه برخلاف مشهورترین اختلافات مرزی دریایی ، با توجه به این اصول مرز دریایی بین دو طرف ، مرزهای اشغال اسرائیل و مناطق اقتصادی ، اصول حقوق بین الملل را رعایت می كنند و برخلاف مشهورترین اختلافات مرزی دریایی ، این منطقه استثنایی است. شرط بودن را تقویت می کند. ایجاد یک جامعه جهانی.

ترکیه که طولانی ترین خط ساحلی منطقه را در اختیار دارد ، دارای مناطق دریایی کوچکتر و مناطق اقتصادی کمتری نسبت به یونان ، قبرس و مصر خواهد بود. این یک مسئله غیرقابل قبول برای آنکارا است و همچنین دلیل منطقی برای استدلال برای مداخله است. در حمایت نامحدود از لیبی و دولت ، توافق ملی با هدف تقویت توافق نامه مرزی ، که به وضوح توافق بین مصر و یونان را مسدود می کند. هر یک از این قراردادها به طور مؤثر یکدیگر را باطل می کنند و اجرای آنها در سازمان ملل متحد بر اساس اصول قانونی حاکم بر آنها دشوار است.

اگرچه توافق هایی برای تعیین مرزهای دریایی منطقه قبلاً به سازمان ملل ارائه شده است و برخی از شرکت های بزرگ گاز طبیعی در سرزمین های اشغالی مصر ، قبرس و اسرائیل فعالیت خود را آغاز کرده اند ، همه این توافق ها از نظر اقتصادی ضعیف و فاقد آن هستند. آنها یک عنصر پایدار و جذاب برای ادامه جنگ یا درگیری های سیاسی بودند ، همه اینها به لطف رهبری دولت های قبرس و اسرائیل که مرزها را با کمک اروپا و ایالات متحده تعیین می کنند و ادامه ورود مصر به مصر. با توجه به مزیت اقتصادی این توافق نامه ، با در نظر گرفتن درگیری بسیار بیشتر بین ایالات متحده ، اروپا ، روسیه و ترکیه درمورد ذخایر گاز طبیعی در منطقه ، کلیه امضاهایی که سال گذشته انجمن گاز مدیترانه تشکیل دادند در درجه اول از کمک آمریکا نیستند. هیچ رقابتی با روسیه و ترکیه در بازار صادرات گاز به اروپا وجود ندارد.

از ابتدای سال 2018 ، ترکیه اقدامات قانونی و بین المللی را برای ابطال این توافق اتخاذ کرده و ادعا کرده است که ترکیه قفسه قاره ترکیه و آبهای منطقه ای را با دو خط عمودی نقض کرده است ، زیرا قبرس در حال حفاری گاز طبیعی در منطقه ویژه اقتصادی ترکیه است. . بخشی از آب در منطقه مورد مناقشه است که با توافق آغاز شده است.

یک دیپلمات مصری به العربی الجدید گفت که ترکیه در تلاش مشترک بین مصر و یونان شکست خورده است. اگرچه موفق شد امضای توافق نامه و تعیین مناطق اقتصادی را به تأخیر بیندازد ، اما توافق با لیبی ماهها تنش شده است و کشورها منتظر دریافت چراغ سبز از آمریکا برای این امر بودند. فشار و بسیج بخش امور خارجه آمریكا با قوانین یونان و گروههای دانشگاهی انجام شد.

این منبع افزود: “این مسیر در حال حاضر در معرض خطر است تا با تعیین مرز دریایی بین مصر ، لیبی و یونان ، اقدامات خصمانه تری انجام دهد.”

وی تأکید کرد: وی افزود: “قاهره در حال حاضر چندین ماه كنفرانس های اطلاعاتی سطح بالا برگزار می كند ، و پیشنهاد كرده است كه توافق نامه سه جانبه را با پارلمان لیبی متحد با مصر و امارات متحده عربی به عنوان احزاب رسمی امضا كنید و حتی پارلمان را به طور رسمی به انجمن مدیترانه شرقی در آتن الحاق كنید. ” و نیکوزیا پیشنهاد داد ، اما به دلیل نگرانی از تنش های نظامی ، این پیشنهاد متوقف شد.

علاوه بر درگیری سیاسی با ترکیه ، السیسی بیش از هر زمان دیگری توجه به مسئله مرزهای دریایی با یونان را برای جلب سرمایه گذاری بیشتر در بخش گاز طبیعی و سوخت می پردازد. زیرا این تنها بخش مصر است که بدون سالهای انتظار ، به موفقیت اقتصادی بزرگی رسیده است. این امر اقدامات احتیاطی انجام شده در دوران رئیس جمهور پیش از انقلاب 2011 قبل از انقلاب حسنی مبارک و از یک سو ، مشکل رمزنگاری و اشتراک منابع در مدیترانه پس از حل و فصل مناقشه یونان را برطرف کرد. از سوی دیگر ، ترکیه عدم شناسایی مرزهای آبراههای منطقه ای برای اسرائیل را به تعویق انداخت. شورای عالی نیروهای مسلح ، که پس از انقلاب عضو السیگا بوده است ، معتقد است که با وجود فشارهای کشورهای همسایه برای پایان دادن به پرونده مرزی دریایی ، تا زمان انتخاب دولت منتخب ، باید اوضاع یکسان باقی بماند. همچنین بهترین اولویت های سیسی برای دریای سرخ یا مدیترانه است.

مبارک به شرح مختصر مبارک اشغال ترکیه یا اسرائیل علاقه ای ندارد ، از سال 2013 با ترکیه به صورت منطقه ای رفتار کرده و مشکلی برای کار با اسرائیل در سطوح مختلف سیاسی ، استراتژیک و امنیتی ندارد.

دولت اسرائیل در پیشبرد مرزهای دریایی مصر ، قبرس و یونان پیشرو است. دلیل این امر نه تنها به این دلیل است که آنها حاکمیت واقعی بر برخی از عمیق ترین میادین گازی در دریای مدیترانه دارند ، بلکه راه حل این مشکل همیشه باعث می شود مرزهای دریایی مصر و سرزمین های اشغالی مصر یا حداقل توافق در مورد مرزهای مناطق اقتصادی نزدیک شود.

در سطح قانونی ، سیسی می خواهد چنین توافق نامه ای را امضا کند تا حوادث سال 2011 مجدداً تکرار نشود. رویکرد مصر مبتنی بر نیاز به تعریف مرز به عنوان یک انگیزه برای سرمایه گذاری است.

به گفته یک منبع قضایی مصری ، العربی الجدید ، توافق نامه منعقد شده بین مصر و قبرس در سال 2013 منابع مشترک بود ، اگرچه حقوق مصر به دلیل تقسیم اشغالگران قبرس و اسرائیل در طی تقریباً یک دهه در برخی موارد مغفول مانده بود. اصل نهایی است. بنزین در مناطق اقتصادی هر دو کشور است ، بنابراین شل به دلیل نگرانی از دارایی از این پروژه کنار رفت و برخی دیگر از شرکت های بین المللی قبل از پرداختن به مسائل مرزی مخالف گسترش فعالیت های خود در مصر بودند.

ترکیه در تلاش است تا شبکه خط لوله خود میان مصر و اسرائیل را علیه جاه طلبی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گسترش دهد.

اطلاعات ضد و نقیض درباره موفقیت ترکیه در تولید مقادیر قابل توجهی از گازهای ساحلی بنزین فاش شده و این نگرانی را مبنی بر اینکه ترکیه در حال ایجاد بازار منطقه‌ای بنزین به سود اعضای خود است ، ایجاد کرد.

دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ از جنبش های علیه ترکیه حمایت کرد ، واشنگتن به عنوان ناظر به عضویت در انجمن گاز پیوست ، در حالی که جمهوریخواهان و دموکرات های یونان متولد تصویب قانون در کنگره موسوم به قانون مشارکت انرژی شدند. و امنیت در مدیترانه شرقی.

این پیش نویس با هدف تهیه یک برنامه جامع برای ایجاد یک مرکز انرژی ایالات متحده در منطقه و آغاز همکاری های استراتژیک با سه حزب اصلی سیاسی: یونان ، قبرس و اسرائیل برای حمایت از منافع مشترک برای ترکیه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا