فرهنگی

تورهای گردشگری از سرگرفته می‌شود/ نگرانی از برخی برخوردها

عضو انجمن خدمات مسافرتی با اعلام خبر از سرگرمی گردشگری پس از سه ماه تعطیلات عمومی ، گفت: «صنایع دستی گردشگری میراث فرهنگی مجوزهای رسمی را برای از سرگیری و از سرگیری فعالیت های گردشگری صادر کرده است ، اما درگیری های محلی و ما اجرای قانون هستیم.

به گزارش گزارشگر یک ، هشدار وزارت بهداشت مبنی بر جلوگیری از سفرهای غیرضروری به کرونا هنوز معتبر است ، اما وزارت خواص فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی معتقد است در صورت دریافت خدمات مسافرتی از تسهیلات دارای مجوز ، می توانید وضعیت را بهتر مدیریت کنید. این فرم صنعت گردشگری را پشتیبانی می کرد.

حدود 100 روز از تایید اپیدمی تاج در ایران می گذرد و از آن زمان بسیاری از فعالیت های گردشگری متوقف شده است. این در حالی است که در ایام تعطیلات نوروزی و عید سعید فطر ، این سفر به دلیل تأیید پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندار متوقف نشده است ، اما به مراتب پایین تر از گذشته بوده است.

اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با همکاری ستاد کرونا در پایان ماه رمضان امکانات گردشگری را بازگشایی کرده و مردم را به پیاده روی تشویق می کند. حدود یک هفته پیش ، رئیس جمهور توانست دوباره موزه را بازگشایی کند.

هم اکنون آژانس مسافرتی و فعال گردشگری ، سهند اقدایی ، از سرگیری سفر ضمن مشاهده پروتکل بهداشت در ایام تعطیلات اواسط ژوئن ، به گزارشگر یک اطلاع داد.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی مجموعه ای از پروتکل های بهداشتی را منتشر کرده است که به آنها اجازه می دهد بعد از رسماً اجازه تسهیلات و تورهای توریستی ، تورهایی را اجرا کنند. ما از اواسط ماه ژوئن نگران اختلافات منطقه و پلیس هستیم اما تور را از سر خواهیم گرفت.

آژانس مسافرتی در پاسخ به این سؤال که آیا آژانس مسافرتی مجاز به سفر رسمی است یا خیر ، گفت: “دفتر خدمات مسافرتی می تواند طبق بند B (عملکرد سفر) به طور رسمی سفر کند ، اما قبلاً چنین مجوزی داشته است.” و در شرایط عادی ، شاهد بسیاری از درگیری های خشونت آمیز ، به ویژه علیه گردشگران داخلی هستیم. وقتی صحرای مرنجاب به تور بسته شد ، هیچگونه ممنوعیت و محدودیت رسمی برای تور در این منطقه وجود نداشت ، اما به محض رسیدن اتوبوس تور ، این تصادف و تعلیق آغاز شد.

آیا تورها در پاسخ به هشدارها و سؤال عدم سفر علیرغم هشدارها ، در گروه ها آماده هستند؟ “ما در مقالات علمی قبلی دیدیم که اقتصاد کشور نمی تواند 100٪ قرنطینه را تحمل نکند و باید بین مسافرت و سلامتی تعادل برقرار شود و در نتیجه ، به بسیاری از کشورها در اروپا رسیده است که ویروس coronavirus کشنده است.” در مقایسه با کشور ما ، این سفر مطابق با پروتکل بهداشت از سر گرفته شده است و هیچ قاعده ای در مورد این که سفر باید کار کند یا فعالیت های اوقات فراغت را تعیین نکرده است. مردم باید بعد از دوره قرنطینه سفر کنند و سفر به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است. نتیجه گیری در اکثر کشورها از سرگیری سفر با پیروی از پروتکل های متعدد است.

او اضافه کرد. “البته ، هنگامی که از خانه خارج می شویم ، 1٪ خطر را می پذیریم. طبق پروتکل ، خطر را کاهش می دهیم.” این خطرات همیشه در زندگی و مسافرتهای ما وجود داشته است ، مانند آنفولانزا ، بیماریهای دستگاه گوارش در سفرهای جاده ای ، تصادفات رانندگی و سرقت ، که این نه تنها خطر سفر بلکه بخشی از زندگی است.

وی گفت: “معاون وزیر گردشگری به طور خاص پروتکل گردشگری را تعریف نکرده است و کلیه مؤلفه های سفر را تعریف کرده است.” پروتکل هایی وجود دارد که تورها با همان معیارها اجرا می شوند. به طور کلی ، با اطمینان حاصل شود که پروتکل به درستی تنظیم شده است ، با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید. البته ، بازرسی ها و کنترل در مورد چگونگی پیروی از پروتکل بهداشت با زنان و میراث فرهنگی قادر به چنین چیزی نیستند.

او اضافه کرد: “ظرفیت تعریف شده توسط موسسه ما برای سفر در کمپینگ بین 10 تا 15 نفر است.” تورهای گروهی بین 20 تا 22 نفر است که حدود 50 تا 60 درصد از سفرهای قبلی را شامل می شوند.

اقدایی گفت: “متقاضیان این تورها وجود دارد ، اما مثل گذشته نیست. به عنوان مثال ، ما 30٪ ظرفیت تور قبلی را با تور انجام می دهیم. اگر 20 تور انجام شود ، در حال حاضر 6 تور تقاضا وجود دارد.” گفت وجود دارد.

این فعال گردشگری درباره برنامه های مسئولان گردشگری برای توزیع و مدیریت سفرهای دوره کرونا گفت: “در حال حاضر ، نه تنها Quaid-19 جهان را تحت پوشش خود قرار داد ، من هیچ برنامه دیگری را ندیدم.” آیا در ایام تعطیلات مهم نوروز برنامه ای برای نوروز دارید ؟! البته جریان سفر می تواند مؤثر باشد ، اما متولی فقط دستورالعمل ها را اعلام می کند ، سپس اعلام می کند که آنها 24 ساعت شبانه روز آماده هستند تا با شکایات خود مقابله کنند. قبل از آن ، او باید اقدام کند.

آقدی با اشاره به هشدارها و هشدارهایی که تاکنون کار نکرده است ، اظهار داشت: وی ادامه داد: ویروس کورنا در جهان رخ داده است و در نتیجه در طی یک دهه گذشته ما یک مشکل ناشناخته در ایران داشته ایم. ما آن را انجام داده ایم. بشر اکنون به این نتیجه رسیده است که ما باید از ترس بیشتری مراقب باشیم و شما می توانید مدت طولانی در ترس زندگی کنید. بنابراین ، می بینید که پیام ترس در بین مردم کمتر دیده می شود ، بهتر است به جای ترساندن مردم ، از روش ها و آموزه های مختلفی مانند آنچه در سفر انجام دهید استفاده کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا