فرهنگی

توسعه کیفی رسانه‌ها در دستور کار معاونت مطبوعاتی قرار گرفت

همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که از صبح روز یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد، در روز دوم میزبان مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دومین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برخی از معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این همایش ضمن ارائه گزارشی از مجموعه‌ای هستند. اقام ا ا ای ح زه ، ، ه ه ش شا و های م ا ا ا و ا اساد اسای آن ا ه ه ه ه ه اخ.

افزایش رسانه های تخصصی در استان ها

فاد ه ، ، ا ام ط ا ا ز ز ز ز اَشَد اسای گف : «« راه اس ای از

او با اشاره به افزایش تعداد رسانه‌ها در کشور اضافه کرد: «در صدور مجوزها به توسعه کیفی بیش از توسعه کمی توجه داریم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها باید به این امر توجه داشته باشند.»

مهدی‌پور در عین حال بیان کرد: «رسانه‌های تخصصی در استان‌ها افزایش پی.» کن

او ادامه داد: «از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری برای مدیریت افکار عمومی می‌توانیم استفاده کنیم و همه ما موظف به اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و رسانه‌ها هستیم.»

عان او تای د پایان گف: «« ه کیفیاه ها، ت یغ یغ ق ق ز ز ز ز ز ز ات ع ار یار ان ان.»

رسانه‌ها موظف به بیمه‌گران هستند

در بخش دیگری از این همایش ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات داخلی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و فعالیت‌های این بخش از معاونت امور مطبوعاتی گفت: «یارانه‌ها بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها به رسانه‌ها پرداخت می‌شوند».

او با بیان این‌که باید به سمت ارزیابی رسانه‌ها حرکت کنیم، گفت: «خبرنگاری باید به عنوان یکی از مشاغل رسمی کشور به رسمیت شناخته شود و نسبت به این امر باید اهتمام داشت.»

او با اشاره به رسانه‌های مالی اعتباری هنر ادامه داد: «بیمه اعتباری هنر برای خبرنگاران و افرادی که در گذشته فعالیت‌های رسانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر فعالیت‌های هچ در این حوزه، در نظر گرفته شده و رسانه‌ها موظف به بیمه‌گران هستند. خود هستند.»

او در عین حال بیان کرد: «بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی رسانه‌ها موظف هستند، اگر کد کارگاهی بیمه مصر آگهی دولتی به آن تعلق نمی‌گیرد.»

شمسایی با اشاره به وضعیت دکه‌های روزنامه‌هایفروشی‌ها ادامه داد: «در حال حاضر نظارت بر فعالیت‌های روزنامه‌ها برای رسیدگی به شهرداری‌ها است و در جستجوی ما نظارت‌ها بر روی آن را پیگیری و حل می‌کنیم.»

او اضافه کرد: «به روزنامه‌های استانی و محلی توجه ویژه دارد.»

شمسایی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید می‌کند: «ادارات کل در استان‌ها از صدور کارت خبرنگاری برای همکاران خود پرهیز کنند و در معرفی رسانه‌های فاقد مجوز در استان‌ها باشند.»

تبلیغات در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

در ادامه محسن حدادی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: «مسئولیت تبلیغات در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این امر مؤثر و تأثیرگذار بر حمایت و صیانت است.»

او در عین حال مشخص کرد: «قدرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه یک قدرت واحد است و سایر نهادها و سازمان‌ها هم برای وزارت فرهنگ حرکت می‌کنند. ر ض پاداش زان فام و سام آه س اصاف ر د ای دای ای ای اتان و ا ا ام »» »» »» »

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در گفت: «در انجام و وظایف محول، بر اساس قانون عمل می‌کنیم و انتظار داریم این امر در استان‌ها نیز مورد توجه و تأکید قرار گیرد.»

در ادامه علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: «در زمینه درخواست‌ها برای صدور مجوز رسانه‌های استانی نظرات مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مدیران لازم در این زمینه نظرات خود را ارائه می‌دهند.»

ظهوریان اضافه کرد: «تمام تلاش خود برای همکاری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد را به کار می‌گیریم و لازم است در کل استانی رسانه‌های اسلامی بدون مجوز شناسایی و معرفی کنند.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا