سلامت و دانش

توصیه هایی برای سلامت قلب

معمولاً به افراد یادآوری می شود که حفظ سلامت قلب و مراقبت از این اندام حیاتی برای داشتن یک زندگی سالم ، طولانی و شاد ضروری است.

به گزارش گزارشگر یک ، در امید به زندگی فرد ، قلب حدود 2.5 میلیارد بار می زند و خون لازم را برای هر عضوی از بدن تأمین می کند. سمت راست قلب خون را به ریه های پر از اکسیژن می فرستد. سمت چپ قلب خون غنی از اکسیژن را از طریق شریان ها پمپ می کند تا بدن را تغذیه کرده و مواد زائد اضافی را از بین ببرد. به همین دلیل مهم است که قلب شما سالم باشد.

همچنین ، داشتن قلبی سالم در طی اپیدمی که افراد از فعالیت کمتری برخوردار هستند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است. سبک زندگی بی تحرک باعث بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون می شود و اگر این بیماری ها به مدت طولانی ادامه داشته باشند ، باعث بیماری قلبی می شود.

علائم اولیه بیماری قلبی شامل سرگیجه ، خستگی ، تنگی نفس ، عرق سرد و سردرد است. متخصصان در صورت داشتن هر یک از این علائم به پزشک مراجعه می کنند ، زیرا ممکن است علائم هشدار دهنده بیماری قلبی باشد.

رژیم های غذایی حاوی چربی ، قند ، نمک و کلسترول همراه با عدم تحرک ، استرس و عصبانیت کنترل نشده ، خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

به گزارش هندوستان تایمز ، متخصصان بهداشت معتقدند که انتخاب سبک زندگی سالم می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

برخی از نکات مفید برای سلامت قلب عبارتند از:

-رژیم غذایی سالم

مهم است که سه وعده غذایی سالم در طول روز مصرف کنید ، از جمله مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه. سیر و زنجبیل نیز باید در رژیم غذایی شما باشد.

-حرکات کافی

پیاده روی یک ورزش و درمان عالی است. صبح و 30-45 دقیقه پیاده روی سریع برای قلب بسیار مفید است.

-در طبیعت

با تنفس در طبیعت ، بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت می کند. علاوه بر این ، درختان و گیاهان با جذب آلاینده های هوازی ، بدن را در برابر اثرات آلودگی محافظت می کنند و سلامت ریه را حفظ می کنند.

-بررسی منظم

در مورد دیابت ، فشار خون بالا و کلسترول بالا ، مهمتر است که به موقع آزمایش شوید و به پزشک مراجعه کنید. استرس درمانی توصیه می شود زیرا پاسخ بیوشیمیایی به استرس فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا