اقتصادی

توضیحات همتی درباره سیاست‌های ارزی بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از اواسط سال 1397 ، بانک مرکزی بر اساس سیاست ارزی خود مبنی بر تأمین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و داروها ضمن محافظت از ذخایر ، اقدام کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، عبدالناصر همتی در اینستاگرام خود نوشت: “اعلام سیاست این بانک از سوی این بانک یکی از پیش نیازهای پذیرش مسئولیت های من بود.” از اواسط سال 1997 ، بانک مرکزی با تأمین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و داروها ، سیاست ارزی مبنی بر حمایت از ذخیره ایجاد کرده است.

“طی دو سال گذشته ، این سیاست نشان داده است که در میان بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ ، کشور را با موفقیت پشت سر گذاشته است.” در این میان ، از نظر تحریم های وحشیانه و غیرانسانی فشار زیادی بر مردم عزیز وارد شده است ، اما بدون سیاست بانک مرکزی در این زمان ، تورم قابل تصور نیست که یک متغیر مهم اقتصادی مانند نرخ ارز منتظر بود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: “بانک مرکزی قاطعانه معتقد است که نرخ ارز باید توسط سازوکارهای بازار تعیین شود و باید مستقل از سیاست های مالی و بودجه باشد ، و انتظار دارد که با اصلاح انتظارات و از بین بردن اثرات شوک سیاسی نرخ ارز را مبادله کند. سرعت توسط مکانیسم اصلاح می شود. “در بازار قرار می گیرد. من بارها گفته ام که تقویت پول ملی مهمترین نگرانی بانک مرکزی است و تاکنون با وجود برخی مشکلات ، تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای بودجه انجام داده ام. آه ، دولت نمی تواند در این مسیر آسیب زیادی ببیند. ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ ㅇㅇㅇ

همتی گفت: بازار ارز یک بازار حساس و تخصصی است. در اولین جلسه هیئت دولت قبل از انتصاب و در اولین جمله ، به شرط اعلام سیاست به بانک مرکزی هنگام رأی دادن به انتصاب من به رئیس جمهور و مقامات محترم دولت ، و این ثبات ارز و ارز است بازارهایی با مقامات محترم بانک مرکزی. بهترین کمک برای شما خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا