فرهنگی

توضیح دعا در روز اول ماه رمضان + صوتی

در دعای روز اول ماه خدمت می گوید:

به نام رحمت و رحمت خدا

“خدایا ، برای روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، یا روز رستاخیز پیام ارسال کن.”

“خدایا ، شب روزه و رستاخیز واقعی را مانند شب زندگی در این ماه روزه کن و ده روز مرا بیدار کن. مرا از گناهانم ببخش ، خدای جهان. مرا برای فانیانی که فوت کرده اند ببخش. “

به گزارش گزارشگر یک ، آیت الله مجتهد تهرانی نماز روز اول ماه مبارک رمضان را اینگونه توصیف کرد:

در روز روزه ، خداوند روز من را روزه می گیرد و روزه من را روزه صالح قرار می دهد.

سه نوع روزه داریم: 1- روزه منظم 2- روزه مخصوص 3- روزه مخصوص

روزه عمومی: همان نرخی که عموم مردم دریافت می کنند. آنها غذا نمی خورند و نمی نوشند ، اما متأسفانه باران ، گناه و حجاب را نمی بینند. از این رو ، روزه عمومی روزه است که از بی اعتبار شدن روزه خودداری می کند.

روزه ویژه: افراد روزه دار نه تنها از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند بلکه اندام و مفاصل و همه چشم های گناه آور خود را روزه می گیرند. سحر که روزه دار است ، گوش نمی کند که خدا با همه پیوند روزه دار خواهد بود. زبان من از بین نمی رود و این روزه ویژه است.

روزه ویژه: این روزه روزه است با چیزی جز خدا در قلب فرد روزه دار.

هائمین ویژه

روز رستاخیز ، روز رستاخیز ، خدایا ، قیام من را مستقیماً به ماه رمضان زنده کن.

حاج میرزا علی محدث زاده فرزند ارشد شیخ عباس قمی گفت:

قیام صالحان را تقدیم کنید. به عبارت دیگر ، دعاهای من را عاشقانه محبوب کنید. برای نماز شب باید بیدار باشید.

و نَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِینَ؛ مرا از روز اول ماه رمضان بیدار کنید. این یک دعای خوب است ، گناه نکنید و مرگ هر زمان ممکن است فرا رسد. ، مرگ اعلام نشده و اینها غفلت است.

و اگر بدون اینکه مرتکب زنا با خدا یا جهان شوید ، از رحمت خود نافرمانی یا نافرمانی کنید ، خداوند در ماه مبارک رمضان این ماه مرا خواهد بخشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا