عمومی

تولید زغال بلوط در جهرم ممنوع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدحسن شعبانی، از ظهر پنجشنبه در کارگروه ساماندهی کوره‌های ذغالی و مبارزه با چوب جنگلی اظهار داشت: در مبارزه با جنگل‌های جنگلی، شبانه‌های شبانه روزی به صورت مستمر در شهرستان‌های بعد فعال است و نظارت‌ها بر افزایش تولید چوب. کشف و خودروهای حامل و انبارهای چوب توقیف خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت مقابله با قطع درختان با متخلفان در این زمینه به طور جدی برخورد شده و عرفیطع بررسی می شود که با قطع درختان با متخلفان در این زمینه بررسی شود.

مدیران ویژه جهرم تاکید کرد: از دستگاه‌های ذیربط درخواست می‌کنیم این موضو یا کرد: از دستگاه‌های

نماینده دولت عالی در جهرم با توافق بر لزوم مشارکت مشارکت‌های نهاد و سایر مدنی‌ها در امر مقابله با مردم، گفت: یکی از روش‌های مقابله با شهرستان‌ها از طریق جلب مشارکت سمن‌ها و همیاران طبیعت است که باید از آنها استفاده شود.

شعبانی در پایان با بیان اینکه لازم است در جدی در حوزه مبارزه با قاچاق فرهنگ سازی شود، ادامه داد: درخواست داریم که رسانه ها و فعالان محیط زیست در جهت تبیین این امر و فرهنگ سازی اقدام خودجوش انجام دهند.

شهسواری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم در این جلسه بیان کرد: با توجه به شهرستان جهرم، یکی از شهرستان‌های قطب تولید زغال است، متأسفانه چوب‌های جنگی خاص از نوع بلوط از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به شهرستان‌ها ارسال شده و در جهرم تبدیل به زغال بلوط می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش، تولید و حمل و نقل بلوط و جرم می‌شود، تاکید کرد: جریمه‌های در انتظار متخلفین است و قطعاً پرونده آنها برای برخورد قاطع به مراجع قانونی ارسال خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم با اشاره به خودروهایی که با حمل چوب و زغال بلوط می‌شوند به تعداد زیادی توقیف می‌شوند، اضافه می‌شود: در سال جاری قریب به ۱۵ خودرو توقیف و ۲۵ تن چوب بلوط و ۲ تن زغال بلوط کشف می‌شود. شده است.

شهسواری در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده یا اطلاع غیر قانونی در این زمینه، به سامانه ۱۵۰۴ یا اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم گزارش دهنده.

دکمه بازگشت به بالا