اجتماع

تولید مواد اولیه دارو مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز دارد

گزارشگر یک/آذربایجان شرقی سازمان غذا و دارو گفت: تولید داروی اولیه داروی مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج از کشور دارد و با تامین آن، نگرانی در تامین این داروی نخواهیم داشت.

دکتر بهرام دارایی روز پنجشنبه، 19 اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه دارویی شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در دانشگاه علوم پزشکی بریر اظهار کرد: با توکل بر خدا و امید به متخصص بنا داریم برای تولید داروهای اولیه پزشکی خاص و ویژه. کمک کنیم تا تولید برسند و تولیدات داخلی ما را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در پنج سال آینده با رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در صنایع دارویی کشور، جایگزینی برای نفت پیدا کنیم و بتوانیم با ظرفیت آنها، ظرفیتی در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: شرکتهای دانش آموز در رسیدن به این هدف ما را یاری می کنند و در دولت سیزدهم و بهویژه وزارت بهداشت، برای کسب و کار جوانان و شرکتهای بن دانشیان قدمهای برداشته می شود تا بتوان با کمک آنها به این راه هموار شد.

دارایی نشان داد: توان تولید 97 درصد داروها را در کشور داریم و می کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز را با کیفیت و در مسیر درست تامین کنیم چرا که کیفیت تاثیر افزایش دارد.

وی گفت: در پایان سال 1400 هفتمین واکسن تایید شده و رسما وارد سبد و اکسیناسیون کشور می شود که اکنون می شود که تولید 50 میلیون دز واکسن را در م واکسن را در کشور داریم.

وی مشخص شد: علیرغم اینکه این تحریم های بسیار زیاد است، تولیدیم مواد اولیه تولید واکسن تولید و تجهیزات تحقیقات پیشرفته آنها را می کنیم.

سازمان غذا و دارو اضافه کرد: سالها بود که مشکلاتی را در صنعت و اکسن سازی داشتیم و تهدیدهای بزرگی بود که به فرصت تبدیل شد تا آنها را رفع کنند و به بزرگترین تولید کننده واکسن غرب تبدیل شوند.

وی در پایان تاکسن کرد: واکسن برکت در حال انجام دادن بررسییه های نهایی سازمانی جهانی بهداشت است و بقیه واکسن ها نیز به دنبال جهانی هستند.

به گزارش گزارشگر یک، در مراسمی با حضور معاونت تحقیقات و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول استراتژیک و مهم ماده ماده غذایی مزالازین در تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا