تولید ۱۰ برابری تولیدات کشاورزی در فضای گلخانه‌ای – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سیروس بیک‌بکان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تولید در فضای گلخانه‌ای ۱۰ برابر تولید در فضای باز است از سویی دیگر این نوع کشت ارزش افزوده خوبی به همراه دارد.

وی افزود: دلیل رویکرد صادرات‌محور به محصولات گلخانه‌ای با رونق این نوع کشت، فراهم شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه است که سود خوبی عاید گلخانه‌داران می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سیاست توسعه گلخانه‌های کشور مبتنی بر مطالعاتی بود که توسط وزارت جهاد کشاورزی در اواسط دهه ۹۰ انجام شد و بر اساس آن پس از تصویب هیأت دولت، توسعه کشت گلخانه‌ای در کل کشور کلید خورد.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه در سایه کمک‌های دولت و مشارکت مردمی، محصولات کشاورزی از فضای باز به فضای زیرپوشش گلخانه منتقل شدند، عنوان کرد: رشد گلخانه‌ها در دولت سیزدهم به ۲۳۳ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: سطح گلخانه‌ها در سال ۹۹ برابر با ۳۰ هکتار بوده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ هکتار افزایش یافت، این واقعه باعث اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار و ۵۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۳ هزار نفر شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به حمایت‌های جهاد کشاورزی استان از متقاضیان احداث گلخانه اشاره کرد و توضیح داد: انجام هر فعالیتی نیاز به دانش و تجربه دارد لذا علاقه‌مندان به این حوزه باید از حداقل اطلاعات و دانش در حوزه کشت گلخانه‌ای برخوردار باشند.

دکمه بازگشت به بالا