اجتماع

ثبت زلزله‌ ۴ در استان سمنان و ۲.۵ در استان تهران/نیشابور با زلزله ۳ لرزید

رهای که گذش زان آدان من ه ی ی گای ۴ ر یشاب اسان خاسان در حالی که فین استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ لرزید.

به گزارش گزارشگر یک، در هفته گذشته نیشابور استان خراسان رضوی زمینلرزه به بزرگای ۳ را تجربه کرد. این شهر در جنوب رشته کوه‌های بینالود در شمال خاوری ایران واقع شده و دست کم ۴ بار توسط زلزله‌های تاریخی در سال‌های ۱۲۰۹، ۱۲۷۰، ۱۳۸۹ و ۱۴۰۵ تخریب و تخریب شده است.

در اطراف نیشابور سه گسل فعال «بینالود»، «شمال نیشابور» و «نیشابور» کشیده شده است و گسل‌های شمال نیشابور و بینالود در دامنه کوه بینالود در شمال نیشابور قرار دارند. گسل نیشابور نیز در باختر این شهر قرار دارد.

زلزله ۴ در زمان‌آباد استان سمنان و زلزله ۳.۹ در فین هرمزگان از دیگر رخدادهای لرت‌های.

ه ا ا اسان هان ل گ گ گ گ گ گ گ گ کی کی، ۹ کی کی و و و و ا آتان اد. این منطقه تلاقی دو گسل فعال و مهم در شمال شرق تهران یعنی گسلهای “شمال تهران” و “مشا” است. جزئیات زمینلرزه های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۴ آبان

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در شول‌آباد استان لرستان سه زلزله ۲.۵، ۲.۵ و ۲.۹، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ و در علی‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۵ آبان

در خان‌ببین استان گلستان زلزله ۲.۷، در صوفیان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵، در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

قلعه قاضی استان هرمزگان با زمینلرزه های به بزرگی ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزه ای این رویداد لرزه‌ای در رومرکز ۳۰ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تنا ی ۸

دوشنبه ۱۶ آبان

ی اسان اَن ز ۲ ۲، اَسان هان ه ا ۲، ر ی اَسان ا ا ا ۲ ۲

سه شنبه ۱۷ آبان

در دوبرجی استان فارس زلزله ۲.۶، در تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، در اسفراین استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، در گزیک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷، در مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹، در رامیان استان گلستان زلزله ۲.۸، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و در ارزز استان ۲.۸، در سومار استان زلزله ۲.

چهارشنبه ۱۸ آبان

پارسیان استان هرمزگان با زلزله‌های به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزه و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷ کیلومتری پارسیان و ۲۰ کیلومتری کوشکنار استان هرمزگان و ۲۵ کیلومتری لامرد استان فارس به ثبت رسیده است.

در زمان‌آباد استان سمنان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در ۱۹ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد در ۵۵ کیلومتری زمان‌آباد، ۹۶ کیلومتری بیارجمند و ۱۱۵ کیلومتری طرود این استان بوده است.

در راور استان کرمان زلزله ۲.۶، و در کلور استان اردبیل زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در نیشابور استان خراسان رضوی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری زمین به رومرکز رسید که در ۱۹ کیلومتری نیشابور، ۲۸ کیلومتری فیروزه و ۳۳ کیلومتری در رود این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۱۹ آبان

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵ ردان هفتگل استان خو.

جمعه ۲۰ آبان

در فین هرمزگان زلزله‌های به بزرگی ۳.۹ در ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسید که رومرکز آن را در ۲۳ کیلومتری فین، ۴۳ کیلومتری آزادان و ۴۷ کیلومتری قلعه‌گازی این استان گزارش کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا