ورزشی

ثبت نخستین شکست آبی‌پوشان/ الدحیل جای استقلال را در صدر گرفت

به گزارش گزارشگر یک؛ دو تیم فوتبال استه گالان و الدحیل قطر ساعت 22:15 به مصاف هم رفتند و با پیروزی 4-3 تیم قطر به پایان رسید ، استه گال برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد و الدحیل گلزنی کرد 7 امتیاز و سوم. به یک گروه بپیوندید.

در آغاز مسابقه دو تیم دیگر در میانه میدان بودند اما در دقیقه چهارم روند بازی تغییر کرد و ارسلان مطهری گل اول مسابقه را به ثمر رساند. احمد موسوی مهاجم استقلال روی دروازه قرار گرفت و با ضربه سر در محوطه جریمه حریف گل اول مسابقه را به ثمر رساند. گل تساوی پس از 6 دقیقه به ثمر رسید. تیم الدحیل روی پاس در محوطه جریمه استقلال جای گرفت. در ابتدا ضربه ادمیلسون مورد اعتراض قرار گرفت ، اما اولونگا آخرین ضربه را زد و گل تساوی به ثمر رسید. سپس دو تیم شکل متعادل تری به خود گرفتند و موقعیت های زیادی در بازی رد و بدل نشد. فرشید اسماعیلی در دقیقه 19 یک ضربه خوب پشت محوطه جریمه الدحیل دریافت کرد اما ضربه چیپ او توسط دروازه بان حریف مهار شد. دقیقه 27: دروازه استگال برای دومین بار باز شد اشتباه مسعود ریگی ضربه خوبی به اولونگای بازیکن تیم الدحیل داد و این بازیکن برای دومین بار با یک شوت دقیق دروازه آبی ها را باز کرد. در 23 دقیقه در یک موقعیت نامتعادل دیابت با یک پاس از چپ موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه بازیکن به جایی نرسید.

بعد از این گل آبی ها کمی گیج شدند و شرایط دقیقه اول مسابقه را پیدا نکردند. در این دوره شاگردان فرهاد مجیدی سعی کردند فرصت هایی را برای جبران ضرر و زیان خود ایجاد کنند اما تلاش آنها بی فایده بود. در دقیقه 34 همه چیز برابر بود. ارسلان مطهری برای پاس فرشید اسماعیلی و نفوذ خوب در محوطه جریمه الدحیل صاحب موقعیت شد و پس از آن توپ را برای شیخ دیاباته ارسال کرد که در نهایت توپ را وارد دروازه الدحیل کرد. کاتار دو دقیقه بعد ، استگال موضع خطرناک دیگری گرفت. قائدی به محوطه جریمه حمله کرد و مدافع الدحیل را گیج کرد و ارسال این بازیکن با ضربه ناموفق دیابات همراه شد. استقلال یک موقعیت گلزنی دیگر در کرنر بدست آورد اما مطهری شوت محوطه جریمه را برای دروازه بان حریف الدحیل مهار کرد. شاگردان مجیدی در دقایق پایانی نیمه اول قدم تهاجمی تری برداشتند ، اما الدحیل در نیمه اول به گلهای پیروزمندانه خود ادامه داد. عبدالله الاحراك در دقیقه 43 به برتری رسید و با یك ضربه شروع به گلزنی استقلال كرد. در پایان تلاش استقلال برای جبران نتیجه نیمه اول بی نتیجه ماند تا اینکه این دیدار در نیمه اول با پیروزی الدحیل قطر به پایان رسید.

56

نیمه دوم با حمله استقلال آغاز شد. دقیقه 56 در مهدی قائدی استقلال در اعتقاد به ضربه پنالتی خطایی داشت اما داور مسابقه دستور داد مسابقه ادامه یابد. در دقیقه 74 ، استقلال که دروازه حریف را فشار داده بود ، با دریافت پاسخ از فار کید اسماعیل لی ، گل تساوی را به ثمر رساند. در این لحظه هروی ملیچ پس از دفع ناقص مدافع الدحیل که گل سوم را با شوت دقیق به ثمر رساند ، یک ضربه کرنر به ضربه سر اسماعیل لی زد. در دقیقه 80 مهدی قائدی از طریق یک مدافع مستقیم وارد محوطه جریمه حریف شد و توپ خوبی را برای فرشید اسماعیلی ارسال کرد اما ضربه محکم اسماعیلی به کرنر رفت. در دقیقه 85 ، پاشنه آشیل استقلال دوباره به تیم آسیب رساند و سردرگمی در خط دفاعی با دریافت توپ ، چرخش و زدن ضربه دقیق در محوطه جریمه دروازه شاگردان مجیدی را برای چهارمین بار باز کرد. پس از این گل مجیدی دو تعویض انجام داد و شجاعیان و رمضانی را برای تساوی به زمین فرستاد اما تلاش آبی پوشان به جایی نرسید و فرهاد مجیدی پس از بازگشت به استقلال و آبی ها اولین شکست خود در آسیا را از دست داد. نقاشی

داور: عارف میر

کمک : ایمان امین و ابن العمیر

کارت زرد: معز علی (الدحیل) و شیخ دیاباته (استقلال)

ترکیب استقلال: محمد رشید مظاهری ، محمد حسین مرادمند ، سیاوش یزدانی ، سید احمد موسوی (50- وریا غفوری) ، محمد نادری (59- هرویه ملیچ) ، مسعود ریگی (50- مهدی مهدی پور) ، آرش رضاوند (86- داریوش شجاعیان) و فرهید رضاوند (86- داریوش شجاعیان) رضواند اسماعیلی ، ارسلان مطهری (86-آرمان رمضانی) ، شیخ دیاباته و مهدی قائدی.

کارگردان: فرهاد مجیدی

ترکیب الدحیل: صلاح زكریا ، محمد موسی (75- احمد یاسر) ، مهدی بیناتیه ، بسام الراوی ، ادمیلسون جونیور ، كریم بوزیاف ، عبدالله الحرق (75- اسماعیل محمد) ، سلطان الباریك ، المعز علی (89- محمد منتاری) ، علی کریمی و مایکل اولونگا.

کارگردان: صبری لاموشی

دکمه بازگشت به بالا