اجتماع

ثبت ۶۶۳۵ شکایت در سامانه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش/۲۷ درصد شکایات آموزشی بودند

رئیس دبیرخانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از برنامه ویژه ای برای اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال 1400 خبر داد و گفت که از اوایل اکتبر 1999 ، 6635 شکایت در شکایت ثبت شده است سیستم پاسخ وزارت آموزش و پرورش.

محمد حسین کفراشی در گفت وگو با گزارشگر یک وی در این رابطه گفت: ارزیابی دستگاه سالانه بر اساس شاخص های عمومی و خاص انجام می شود. نظارت بر برنامه درسی و کیفیت ، نظارت بر ثبت نام و نظارت بر بازگشایی مدارس در اکوسیستم جدید کرونا دستور کار امسال است.

او افزود: فرآیندهای آموزش ، پرورش و اجرای مدرسه طی سال تحصیلی 1401-1400 کنترل خواهد شد. رهبری کمیسیون بهداشت اداری و مبارزه با فساد ، اجرای بازرسی های بخش 91 و 92 و هدایت برنامه حمایت از حقوق شهروندی از دیگر برنامه های ویژه ما است.

مدیر دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آماری از وضعیت شکایات دریافت شده توسط اداره کل از طرف های ذینفع ارائه داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی 6635 شکایت به سیستم پاسخگویی به شکایات ، است ، اکتبر 1999 http: // ثبت شده در shekayat.medu.ir/.

کیفراشی بیشترین شماره شکایات را منتشر کرد ، با 28٪ شکایات مربوط به شکایات اداری و 27٪ شکایات آموزشی بود. برخی از آنها به موارد ثبت نام ، حقوقی ، مالی ، رفاهی ، پرستاری و سایر امور مربوط می شوند.

در این سیستم دو نوع عملیات وجود دارد. اولین رسما شکایت کنید آیا کسی با نام و هویت واقعی شکایتی را درباره موضوعی که دارای کد رهگیری است و قابل پیگیری است ثبت می کند؟ دومین ارسال گزارش های عمومی والدین ، ​​دانش آموزان یا مسئولان فرهنگی ممکن است این کار را انجام دهند و نمی توان نتیجه ای را برای شاکی صادر کرد زیرا هویت گزارشگر در گزارش مشخص نیست. اگر شاکی می خواهد مسئله ای را ردیابی کند یا خود را معرفی کند ، باید شکایت رسمی کند.

رئیس دبیرخانه وزارت وزارت گفت: “طبق قانون ، پاسخگویی مطابق با قانون به هر شخصی كه با بیانیه و نشانه ای به سیستم شکایت کرده باشد ، در طی 7 تا 10 روز کاری واجب است.” آموزش ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا