بین الملل

جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان پر!؛ نیامدن تیم‌های خارجی یا انصراف مدیران سپاهان؟

آنا گزارش می دهد

درحالیکه قرار بود جامی با کیفیتی مشابه با کشتی آزاد باشگاه‌های جهان در رشته فرنگی کمتر از دو هفته دیگر در اصفهان برگزار شود، سپاهانی‌ها از انصراف خود از میزبانی این رقابت‌ها خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هنوز لیگ برتر کشتی در حال برگزاری بود که جلساتی برای برگزاری مسابقات باشگاه‌های جهان با حضور تیم‌های متمول دو لیگ آزاد و فرنگی به انجام رسید تا به نوعی برگزاری فشرده لیگ ۱۴۰۱ جبران شود.

بعد از اتمام لیگ آزاد و فرنگی با قهرمانی بلیش تاکستان و سپاهان اصفهان، دو تیم میزبانی مسابقات باشگاه‌های جهان را برعهده گرفتند که بلیش خیلی زود از میزبانی انصراف داد و همان وقت که برگزاری این رقابت‌ها در رشته آزاد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، سپاهان میزبانی‌اش از مسابقات کشتی فرنگی را قطعی کرد.

ابتدا ۴ و ۵ اسفند و بعد با مخالفت کادرفنی تیم ملی، ۱۱ و ۱۲ اسفند به عنوان زمان برگزاری مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در نظر گرفته شد.

در رشته آزاد هم بعد از کناره‌گیری بلیش که هم از میزبانی و هم از شرکت بود، فدراسیون اعلام کرد به دنبال اسپانسر دیگری است که درنهایت بانک شهر با هدایت رضا یزدانی میزبانی را قبول کرد و خودش هم تنها نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها شد و جمعه و شنبه گذشته (۲۸ و ۲۹ بهمن) در حضور تیم‌های روسیه، قزاقستان، هندوستان، ارمنستان و گرجستان مسابقات برگزار و با قهرمانی نماینده ایران تمام شد.

قرار بود کمتر از دو هفته دیگر هم اصفهان مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان را برگزار کند که روز گذشته سپاهان به طور رسمی اعلام کرد از میزبانی انصراف داده است. 

برخی گفتند که اعضای هیئت مدیره سپاهان با برگزاری این رقابت‌ها مخالفت کرده‌اند و این درحالی بود که تیم‌های خارجی از جمله ارمنستان، گرجستان و بلغارستان در تدارک قطعی حضور در این رقابت‌ها بودند و هر روز برای رابط دعوت کننده، کپی پاسپورت کشتی‌گیران مد نظرشان را می‌فرستادند.

روس‌ها به این رقابت‌ها دعوت نشدند که اگر می‌شدند آن‌ها هم قطعا مثل کشتی آزادشان با تیم خوبی می‌آمدند، اما چون فدراسیون بنا داشت سپاهان کاپ به صورت بین‌المللی برگزار شود، نمی‌توانست روسیه محروم را دعوت کند تا این رقابت‌ها در تقویم اتحادیه جهانی قرار گیرد.

جالب است که سایت باشگاه سپاهان خبر از انصرافش از میزبانی این رقابت‌ها به دلیل عدم استقبال تیم‌ها داد!

حالا سوال اینجاست آیا سپاهان که به گفته کشتی‌گیران و تایید سرمربی‌اش (رسول جزینی) تا هفته گذشته تنها ۵۰ درصد قرارداد تیمش در لیگ برتر را پرداخت کرده و در این مدت هم هیچ قرارداد رسمی‌ای را به ثبت نرسانده بود، از برگزاری رقابت‌ها منصرف شده و یا اینکه هیچ تیمی قبول نکرده به مسابقات بیاید؟!

سپاهان امسال برای اولین بار در لیگ فرنگی شرکت کرد و عنوان قهرمانی را هم به خود اختصاص داد، خودش تمایل زیادی داشت که مسابقات باشگاه‌های جهان را برگزار کند، اما اینطور که خودشان خبر داده‌اند، قرار نیست مسابقه‌ای در رشته فرنگی تحت عنوان سپاهان کاپ یا همان باشگاه‌های جهان برگزار شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا