عمومی

جانستان کابلستان – گزارشگر یک

باز هم ، با حمله به دختر ، آیا به شیطان نشان خواهیم داد که انتهای یخ مغز تا کجاست؟ سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: 55 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند … شما اعتقاد دارید؟ روی زمین روبروی مکتب ، اجساد 50 دختر دبیرستانی غرق در خون مادرشان با اشک و مو ریخته شد و تیر دیگری به بدن امید در افغانستان اصابت کرد. این در مورد کشتن دختر دبیرستانی نیست ، بلکه در مورد کشتن امید است.

مردم با امید زنده هستند و در کشوری که هزینه تحصیل دختران خون است ، به یک کشتارگاه می روند.

قابل توجه! آیا به 10 سال گذشته اعتقاد دارید؟ 10 تا 360 روز پیش ، وی بر اثر همان افکار شلیک به مغز “کودک کوچک” (مالالا یوسف زی) و کشتن یک دختر ناشناس در کوچه پس کوچه های دره سوات (شمال غربی پاکستان) درگذشت. ) ، همان افکار یخ زده ، همان افکار بدبو ، همان افکار دیروز ، بمبی در جلوی دبیرستان دخترانه کابل منفجر شد تا اجازه دهد والدین سرگردان آثار فرزندان خود را در بروشورها ، کتابها و کتابهای خونین پیدا کنند …

با ماشین (سفر زمینی) از مشهد تا هرات 4 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.
تربت جام به هرات 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.
از تایباد خراسان تا هرات با ماشین 2 ساعت طول می کشد.
دور از جغرافیای افکار منجمد همکارانم نیست. آنها دور نیستند.

چه داستان عجیبی و چه زهر تلخی.
افغانستان نمادی از بشریت است که حرف نمی زند. نمادی از تلاش های بشر برای حل مشکلات از نظر جسمی. “مشکلی” که در آن ریشه ها خشک نشده ، بلکه ضخیم شده اند. یک طرف ماجرا یک ژنرال غربی است که یک بمب یک میلیون دلاری را در هواپیمای یک میلیارد دلاری می اندازد و یک طرف ماجرا کشیشی است که از حوزه علمیه Waha Bee بیرون می آید و جلوی مدرسه دخترانه منفجر می شود. افغانستان نمادی از رنج انسان است ، پناهنده ای در میان ژنرال های نظامی و مکتب دینی آن ملا است.

همان شب ، در یک کنفرانس مناسب برای ویروس کرونا در یک رویداد علمی / مدنی ، چندین نفر جمع شدند و درباره “شاخص های پیشرفت و توسعه ایران” صحبت کردند محمد فاضلی از تهران ، محسن رنانی از اصفهان و مجتبی لشکری ​​بلوخی از آلمان برای بررسی شاخص های پیشرفت کشورشان در بحث های علمی با حضور “شنوندگان آنلاین” به مدت یک ساعت کنار هم نشستند. … و حیف است به گفته تایباد ، چنین “گفتگویی” پس از گذشت دو ساعت از مرز غیرممکن است.
افغانستان نمادی از “دخالت” است. وقتی مکالمه مسدود می شود و “کلمات” کار نمی کنند ، انفجارها و خون شروع می شود.

هلمند از افغانستان ، کابلستان از جانستان ، مزارشریف ، هرات ، در جغرافیا این نام ها نمادی از تجربه بشر از “یک راه حل فیزیکی برای اختلاف ذهن” است.
افغانستان نمادی از تلاش های ژنرال ها ، مهندسان و ملا برای ایجاد “ساختار حکومت” است!
و آنچه در وسط این “گفتمان” اتفاق می افتد ، کشتن امید است.

خداوند! زمین را از “سکوت” قبل از دروغ و خشکسالی نجات دهید.

دکمه بازگشت به بالا