فرهنگی

جزییاتی از بلیت‌فروشی جشنواره تئاتر فجر در پیک ششم کرونا

مدیر روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با تاکید بر پایبندی به ظرفیت مجاز 30 درصدی در استفاده از سالن ها، اعلام کرد سالن های کوچک بلیت فروشی نخواهند داشت.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، وحید لک، مدیر روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات این دوره از جشنواره به ارائه توضیحاتی در به کارگیری پزشکان برای برگزاری این مراسم برای اجرای شیوه نامه‌های ستاد بهداشتی ستاد ملی مقابله با بحران.

او با بیان این که «چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، امروز، 14 بهمن ماه کار خود را رسما آغاز خواهد کرد و مراسم افتتاحیه این رویداد را در شهر تاریخی یزد با حضور بخشی از جامعه تئاتری کشور و مدیران هنری و فرهنگی برگزار خواهد کرد» ادامه داد: «در این مراسم برگزیدگان مسابقه عکس و پوستر و نمایشنامه نویسی معرفی خواهند شد و همچنین از پنج عزیز پیشکسوت از استانهای خراسان رضوی، یزد، ایلام، سیستان و بلوچستان و تهران تجلیل می شود.»

لک افزود: «نکته حائز مهم است که سایت فروش بلیت چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است از، پنجشنبه 14 بهمن ساعت 12 ظهر اتفاق افتاد و طبق برنامه ریز هیئت امروز برگزاری جشنواره و اعلام رسمی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصمیماتی که در ستاد ملی مقابله با تفریغ انجام شده است ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مورد استفاده قرار گواه. این نکته، به این معنا نیست که همه این 30 درصد در سایت فروش بلیت قابل بهره برداری است و به عنوان مثال در سالن های کوچک، بلیت فروشی نخواهیم داشت و این امر صرفا در سالن های بزرگ رخ خواهد داد. »

او در توضیح این موضوع که چرا سالنهای کوچک بلیت فروشی نخواهند داشت، گفت: «چرا که 30 درصد در سالنهای کوچک قابل توجهی نیست و این توانایی را در اختیار هیئت داوران، هنرمندان تئاتر استانی و اصحاب رسانه قرار می دهد و در نتیجه می ماند. نمی‌ماند که برای فروش ارائه شود، مضاف بر این شود، مضاف بر این که اصولا در سالن‌های تاد کوچک، پرویی ش.

مدیر روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره چهلم ادامه داد: «برخی از عزیزانمان در رسانه های مکتوب اشاره کرده اند که در جشنواره تئاتر فجر، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و من از این تریبون استفاده می کنم و خدمت این عزیزان اعلام می کنم که چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا کنون است. این لحظه هنوز رسما آغاز نشده است و انشاالله از روز یکشنبه، 17 بهمن ماه، نمایش های صحنه های دیگر، دیگر گونه های اجرایی، رادیوتئاتر و نمایش خیابانی کار خود را آغاز خواهند کرد و این اتفاق با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی صورت خواهد گرفت. »

او افزود: «روز جمعه، 15 بهمن نیز انشاالله شاهد افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر بود و در کنار آن، نمایشگاه چهل دوره جشنواره جشنواره فجر نیز افتتاح خواهد شد و ما از دوستداران و علاقمندان که مایل به بازدید از نمایشگاه های فوق الذکر دعوت می شوند. می‌کنیم که در خانه هنرمندان ایران حضور یابند.»

او با اشاره به این «ستاد برپایی جشنواره، آمادگی خود را برای پخش آنلاین نمایش های حاضر در این رویداد در پلتفرم های اعلام شده، رسانه های ساخته است»، افزود: «مطمئنا یکی از ابزارهایی است که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین اطلاع رسانی از برنامه ها جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یاری‌رسان‌‌مان خواهد بود تواره این آثار را پخش کند.

لک در پایان: «در این دوره از جشنواره، تبلیغات محیطی شهری همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و این تبلیغات در منطقه 11 تهران آغاز شد و همچنین در مکان های دیگر در این شهر ادامه یافت و در سالن های نمایشی نیز مشاهده شد. و امیدواریم تا به اولین روز اجراها، یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه، به صورت کامل اجرا شود. شهرداری منطقه 11 تهران، سازمان زیباسازی و همچنین اتوبوسرانی این شهر و همچنین اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه ما بودند و امیدواریم مخاطبان عزیز از طریق تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی شهری، اطلاعات تکمیلی جشنواره را دریافت می کنند. »

انتهای پیام

جشنواره چهلمین بین‌اللمللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه به دبیری حسین مسافرآسری حسین مسافرآسران

دکمه بازگشت به بالا