اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

محتوای از سرگیری سفرهای خارج از کشور

رئیس ستاد حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای برون مرزی زمینی از طریق حمل و نقل عمومی را با توجه به گسترش و کنترل واکسیناسیون کووید-19 اعلام کرد.

به گزارش گزارشگر یک، داریوش امانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفر زمینی برون مرزی توضیح داد. داریوش باقر جوان، مدیر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با گزارشگر یک، پس از انتشار این خبر مبنی بر رونق سفرهای زمینی بین المللی طی چند سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا، گفت: و قبل از شیوع ویروس کرونا سفرهای جاده ای به کشورهای همسایه با ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شد و قبل از این بیماری تقریباً به تمام کشورهای همسایه جابجایی مسافر انجام می شد.
با شیوع کووید-19، محدودیت های سفر به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و تدوین قوانین بهداشتی، سفر زمینی به کشورهای همسایه را محدود کرده است، اما سفر آنها با تکمیل واکسیناسیون در هر کشور و گسترش کووید-19 احیا شده است. کنترل شده است.”

مدیر عامل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی برون مرزی منوط به تفاهم نامه های دوجانبه و چندجانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود که در این راستا پروتکل بهداشتی مشترکی تدوین شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما همه پروتکل ها و توافقات امضا شده در این زمینه را اجرا خواهیم کرد.
همانطور که باقرجوان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، قبل از شروع کرونا، از طریق زمینی به تمامی کشورهای اطراف از جمله ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و جمهوری نخجوان سفر کرده ام. البته همیشه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال گذشته باشیم، حمل و نقل زمینی مسافر در سوریه وجود داشته و به دلیل بهبود شرایط کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی به سوریه بوده است. دوباره راه اندازی خواهد شد. مثلاً قبل از کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران، قم و مشهد برای زیارت می‌آوردند و ممکن است تکرار شود.
وی در خصوص قیمت بلیت سفرهای خارج از کشور گفت: برای سفرهای خارج از کشور با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، نرخ بلیت را تعیین می کنیم و در صورت تخلف اقدام جدی انجام می دهیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا