حوادث و رویداد

جعل سند یک ملک ۱۰۰۰ میلیاردی در ولنجک

افزایش آگاهی در تهران پلیس باندهای تقلبی در جعل اسناد گران قیمت مالکیت زمین را نابود کرد.

به گزارش گزارشگر یک ، در تاریخ 20 اوت سال جاری ، پرونده سرقت از خانه ای در بلنزک به همراه دو متهم به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. دو متهم که پرونده را به پلیس رساندند و تحقیقات را آغاز کردند ، در ابتدا ادعا کردند که آنها مستاجر خانه ای هستند که در آن دستگیر شده اند. این ادعا توسط کارآگاهان نادرست تشخیص داده شد و مشخص شد که خانه برای مدتی خالی از سکنه بوده است.

این اطلاعات پلیس را از ادعای جعل و ضبط اموال آگاه کرد و احتمال سرقت نیز منتفی شد ، به ویژه اینکه این افراد هرگز هیچ وسیله ای از خانه خود به سرقت نبرده بودند. متهمان این موضوع را تکذیب کردند ، اما سرانجام یکی از همدستان این دو متهم دستگیر شد و با اجاره تقلبی اموال ، مانند اسناد جعلی مواجه شد.

با توجه به اینکه املاک مذکور در منطقه ولنجک بیش از 100 میلیارد ریال ارزش دارد و مساحتی در حدود 500 متر مربع را پوشش می دهد ، ماموران تحقیقات و بازجویی از سه متهم دستگیر شده را از سر گرفته و سرانجام از روشهای تشخیص جنایت علمی استفاده کردند. فهمید وی نسبت به جعل اسناد و مصادره اموال شک داشت و یک باند حرفه ای متشکل از سه عضو متهم اقدام به جعل اسناد کردند و با فروش اموال به ارزش یک تریلیون ریال اقدام به کلاهبرداری کردند.

پس از دریافت این اطلاعات ، دو پدر و پسر دیگر این باند توسط نیروهای انتظامی شناسایی و دستگیر شدند که آنها نیز به جنایات خود اعتراف کردند و سایر همدستان خود را معرفی کردند که آنها نیز دستگیر شدند. برخی از اسناد جعلی از وی ضبط شد ، از جمله اسناد فروش مربوط به همان املاک فروشنده به نام مشارالی.
در جریان رسیدگی به این پرونده ، یک فرد ناشناس از پلیس خواست تا وکالتنامه و اسنادی را که مالک آن ملک است ارائه دهد و از متهمان دستگیر شده در این زمینه شکایت کرد. با این حال ، این فرد نیز توسط پلیس هشدار داده شد و اقدام به جعل وکالتنامه و اسناد مربوط به اموال کرد.

مرکز اطلاعاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر به گزارشگر یک ، اعلام کرد که سایر همدستان و اعضای باند نیز در جریان رسیدگی به این پرونده دستگیر شده و مجموع آنها به 10 نفر رسید. آنها با دستور مقامات قضایی در اختیار پلیس هستند تا سایر جنایات احتمالی و ابعاد پنهان این پرونده را تعیین کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا