اقتصادی

جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی

به گفته معاون اشتغال وزارت کار ، تأمین منابع و تسهیلات اشتغال روستایی برای 6500 پروژه در بخش پوشاک باعث ایجاد بیش از 12000 شغل جدید در این بخش شده است.

به گزارش گزارشگر یک ، حمایت از اشتغال و تولید پوشاک در مناطق روستایی یکی از برنامه های موثر وزارت در توسعه اشتغال پایدار ، کاهش هزینه محصولات تولیدی و آموزش کارگران ماهر و تحصیل کرده در مناطق روستایی است.

در نوامبر 2017 ، با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی ، مفاد اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار و توسعه مناطق روستایی و عشایری اعلام شد و در این راستا ، وظایف و مسئولیت های وزارت کار در اجرای مقررات اشتغال روستایی وضع شد.

بر اساس این آیین نامه ، بخش های کشاورزی ، صنعتی و خدماتی بخش های ترجیحی برنامه های توسعه اشتغال روستایی و عشایری با هدف تعیین اهداف برای رونق در بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در جوامع هدف هستند.

پوشاک ، کفش و محصولات چرمی ، صنایع غذایی و فرآوری مکمل کشاورزی ، مبلمان و محصولات چوبی ، بسته بندی میوه ها ، سبزیجات ، نان ، ادویه جات و میوه های خشک برای صادرات ، ساخت و مکانیزه ماشین آلات و ابزار کشاورزی ، فرآوری محصولات معدنی ، صنایع دستی و فرش های دستباف روستایی و در میان زیربخش های بخش صنایع در برنامه توسعه اشتغال عشایر ، سهم بخش صنایع از کل منابع این پروژه 10 درصد است.

یکی از اولویت های صنعت و مقررات اجرای قانون پوشاک است. کمبود تولید و تقاضای پوشاک در این کشور سالانه بیش از 2 میلیارد دلار برای واردات کالاهای قاچاق هزینه دارد.

رضا تازیکی ، رئیس برنامه ریزی دولت وزارت کار ، به گزارشگر یک گفت: “در حال حاضر صنعت پوشاک کشور استاندارد نیست. بیشتر فروش آنلاین پوشاک و کفش داخلی با مشکل روبرو است و مرکز استاندارد وجود ندارد ، در حالی که استاندارد سازی لباس مقوله بسیار مهمی است.

وی به ارزش 2.5 میلیارد دلار قاچاق لباس اشاره کرد و گفت: “قاچاق پوشاک نشان می دهد که بازار داخلی از کشش لباس قاچاق برخوردار است زیرا تولیدات داخلی توانایی تهیه آن را ندارند ، در حالی که قیمت و کیفیت لباس قاچاق به دلیل پوشاک داخلی قابل رقابت است. هرچه این پوشاک شدید و داخلی گران باشد ، مصرف کنندگان بیشتر به واردات پوشاک و پوشاک خارجی گرایش پیدا می کنند.

طبق آمار سامانه شفافیت وزارت کار و رفاه اجتماعی تعاون ، 6572 مشاغل در بخش پوشاک وجود دارد ، 383 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده توسط قانون برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق منابع. تحقیقات نشان می دهد که اختصاص این اعتبار باعث ایجاد 12380 شغل جدید در بخش شده است.

طبق آمار ، استان کرمانشاه (18٪) بیشترین میزان دریافت تسهیلات را بر اساس این قانون دارد که دارای تهران ، همدان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، مازندران ، چهار محال ، بختیاری ، سیستان و بلوچ است. استان ، كوزستان ، سمنان ، فارس ، استان خراسان رضوی و خراسان شمالی در دسته های زیر قرار می گیرند:

برای دستیابی به اهداف برنامه اشتغال روستایی ، وزارت کار با هدف افزایش تولید پوشاک و ایجاد مشاغل پایدار ، جلوگیری از قاچاق پوشاک ، تولید مواد اولیه با کیفیت و کاهش وابستگی به مواد اولیه خارج از کشور و کاهش نسبت مارک ها ، تسهیلات پشتیبانی را به بخش پوشاک ارائه می دهد. . دستور کار ایجاد محصولات با کیفیت برای گسترش سهم بازار خارج از کشور و داخلی ، صادرات و بازسازی و نوسازی کارخانه های نساجی است.

به گزارش گزارشگر یک ، تولید پوشاک در مناطق روستایی باعث ایجاد اشتغال پایدار ، کاهش هزینه های محصول و افزایش رقابت می شود ، ضمن اینکه زمینه های آموزشی برای نیروهای کار ماهر ، متخصص و تحصیل کرده در تمام مناطق روستایی فراهم می شود و ساکنان روستاها را به ماندن ترغیب می کند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا