بین الملل

«جنگنده‌های تامکت‌ فعال ایران» و موفقیت خلبانان ایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، یک وبگاه آمریکایی در حوزه صنایع هوایی در تازه ترین گزارش به بررسی روند موفق خلبانان و تیم تعمیر نگهداری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، خلبانان ایرانی بهترین آمار موفقیت‌های گزارش رزمی را با جنگنده «اف-14» تامکت» کسب کرده اند.

وبگاه «19 فورتی فایو» در مطلبی به قلم «کریستین دی و» افسر سابق نیروی هوایی آمریکا، جنگنده «اف-14 تامکت» نوشته به جنگنده «اف- ۱۵ ایگل» در نبردهای هوایی رو در رو (داگ فایت) آمار. خیره کنده‌های ندارد، اما تامکت دارای عملکرد رزمی بسیار قابل احترامی هور نبردها است.

بزرگترین طنز آمار تامکت این است که بیشترین امتیازات آن را نه توسط خلبانان آمریکایی و نه حتی خلبانان یکی از ایالات متحده آمریکا، بلکه توسط خلبانان ایران، کشور متخاصم به دست آمده است. دشمنی که «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا آن را متحد شرارت خواند.

این وبگاه نوشت: «هیچ یک از خلبانان آمریکایی تامکت به وضعیت «ایس» (پنج یا بیشتر پیروزی هوایی) نرسیدند، اما دستکم یک خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به این وضعیت دست یافت. س «« «ایی»، خان ی ایایی اش ی ا اسای ایان ر یان ی ایان و عاق ب ییایی رای. در مجموع، خلبانان ایرانی تامکت ۱۳۰ در مقابل تنها چهار شکست.»

در مورد آن معدود خلبانان خوش شانس عراقی که موفق شدند با بردن یک تامکت، شواهد ناچیز را نشان دهند که دو مورد آن توسط «میگ-۲۳ فلانکر» و مورد دیگر توسط جنگنده «میراژ» انجام شد.

این وبگاه در خط نوشت، ایران تنها کشوری است که با هواپیماهای اف-14 پرواز فعال است. ر اساس بای س ا،، ه ی یان ف ف ف اف-۱۴ (خی م اب اار یش ر اذک هان)

نشریه آمریکایی دیگر چندی قبل با پرداختن به موضوع پرواز جنگنده‌های اف-14 تامکت نیروی هوایی ایران و موفق به این جنگنده‌های رهگیری و برتری هوایی در نبرد با رژیم بعث عراق نوشت، جنگنده‌های برتر اف-14 تامکت به سرعت و بر اساس گزارش‌ها. ، دستکم ۵۰ برتری هوایی در ۶ ماه اول ایران و عراق به دست آورد و در عوض تنه آسد و در اوض تنه یک.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «ترور فیلث» با اشاره به نحوه دستیابی ایران به این جنگنده‌ها به موفقیت آن‌ها برابر نیروی هوایی عراق پرداخت ونوشت، به دنبال این سلسله موفقیت‌های خیره‌کننده، خلبانان عراقی تاکتیک‌های خود را در تقابل بامکت‌های خود انجام دادند. ایران تغییر کرد و به طور کلی از درگیری با آن‌ها خودداری کردند.

نشنال اینترست با اشاره به موفقیتان بخش بازآماد ایران نوشت، علیرغم محدودیت‌هایی که برای جنگنده‌های اف-14 اعمال شده‌اند، مهندسان ایرانی نیز اقدام‌هایی در تامکت انجام داده‌اند، از جمله اضافه کردن بمب محفظه برای تبدیل آن‌ها به جنگنده‌های برتر هوایی به جنگنده‌هایی با قابلیت‌هایی که دارند. تهاجم به زمینی.

نشنال اینترست در خاتمه با ذکر مشکلات ایجاد شده بابت تامین قطعات یدکی این جنگنده‌ها در آن برهه به دلیل تحریم‌های آمریکا، تا پایان جنگ با رژیم بعث، این جنگنده تنها ۸ شکست در کارنامه خود ثبت کرد. در سال ۱۹۸۸، تعداد هواپیماهای عملیاتی به حدود ۳۰ فروند کاهش یافت. تخمین زده می شود که این تعداد به 40 فروند افزایش یافته استن آاگرچه از گهور ممتاوی افزایش می یابد که این تعداد به 40 برسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا