فرهنگی

حسینی: سرودهای مرحوم سبزواری الهام بخش و حرکت آفرین بود

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ثبات قدم، اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و اشرف کامل در موضوعات داخلی و منطقه‌ای را از ویژگی‌های بارز مرحوم استاد حمید سبزواری توصیف کرد و گفت: استاد سبزواری تا آخرین زندگی خود در مسیری که انتخاب کرده بود ثابت قدم بود. و اشعار و سرودهایش الهام بخش و حرکت آفرین بود.

به گزارش گزارشگر یک، سیدمحمد حسینی روز شنبه در اولین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب اسلامی و گرامیداشت پدر شعر انقلاب اسلامی که در آن امام جمعه سبزوار، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری بودند. با تبریک میلاد باسعادت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام اظهار داشت: از آنجایی که فطرت پاک انسان ارتباط دارد، می تواند بخش و حرکت آفریننده باشد و سرودهای مرحوم سبزواری از چنین ویژگی هایی باشد.

وی با اشاره به مهم تجلیل و تکریم مفاخر و فرهیختگان کشور و معرفی آن به نسل جوان، می‌تواند مهم باشد: در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دیگر و‌های‌هایی که به طور مستمر دنبال می‌شوند برگزاری مراسم نکوداشت برای مفاخر و مشاهیر در کشورمان. بود. ای اسات ه فاخ ران خ اخاص ن ش ش ش ش گ گ ا ا ا ا ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی یز م و ج ج ق ا ی.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نسبت جدی و رئیس جمهور نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی گفت: اشعار مرحوم سبزواری از همان دوران جوانی، رنگ و بوی حماسی به گونه ای بود که بعد از کودتای ۲۸ مرداد، اشعاری با دریافت حماسی و انقلابی منتشر کرد. که بگونه ای اعتراض به وضع آن دوران و دعوت مردم به تامل بود.

حسینی با اشاره به رابطه رهبر صمیمی و برادرانه فرزانه انقلاب با استاد سبزواری، اظهار داشت: حضرت آقا در توصیف مرحوم سبزواری تاکید دارند که ایشان به موقع و به هنگام سخن می گوید وسروده های شان نامه انقلاب اسلامی است. بی تردید امروز جای خالی آنها احساس می کنم و شاعران جوان باید راه او را ادامه دهند.

رئیس جمهور با اشاره به وجود روحیه رشادت و شجاعت، گفت: بدون تردید اگر ملتی رخ دهد و ضعیف باشد، نمی تواند در مقابل دشمنی کند، امروز لازم است روحیه بزرگان و مفاخر خود را به خوبی به نسل جوان و آینده معرفی کنیم. .

ی اضافه ک: و زای ن ه س ئ ئای یای ی ا م ما آشایی کام

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مرحوم سبزواری به کاری که می کرد اعتقاد و باور قلبی داشت و با اعتقاد اشعارش را می سرود از این رو، سخن او در دل ها نشسته و اشعارش در بین احاد مردم جامعه زمزمه می شد، سبزواری هم‌چنین. راهی که انتخاب کرده بود ثابت قدم بود و اشعاری که می سرود هم برای تقبویت جبهه هل کرده هل کرده و اشعاری راهی که انتخاب کرده بود ثابت قدم بود و اشعاری.

مقامات مجلس رئیس جمهور با اشاره به تاثیر شعر در تقویت روحیه مخالفت و توصیه رهبر انقلاب به شاعران نسبت به توجه به مسائل اجتماعی و جامعه اظهار داشت: سرو و شعر اگر همراه با مشارکت و احساس مسئولیت فرهنگی باشد همانگونه باشد که استاد سبزواری. اینگونه بود، می تواند تأثیرات ماندگار و ذهنی را در بین مردم داشته باشد و در هدایت جامعه تصمیم گیری کند که در کنار سایر فعالیت ها، توجه ویژه به این موضوع باشد.

در این مراسم با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور از دو محصول ارزشمند فرهنگی، ادبی و رسانه های شامل لوح فشرده با صدای استاد حمید سبزواری و مجموعه چهل سروده از سروده های استاد سبزواری همراه با کتاب سروود سرو آزادگی رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از سوی مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری از اهرد در مگهتر و دچنین از سوی مسئولین دانشگاه شش ندکتر حسینی در این مراسم همچنین از سوی مسئولین دانشگاه

عان ار ج یی ج ه ز ز از خان شهی س ز ز از دان زای ر عات ر یای و س ا ا و ی شه شه درونی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا