فرهنگی

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار و مصادف شدن آن با عاشورای حسینی صادر کرد، به تشریح زوایای رسانه ای نهضت حسینی پرداخت.

به گزارش گزارشگر یک به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سرواود رسانه‌ای یویس:
«امسال روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی مصادف شده است. این تلاقی فرصت مناسبی است تا این نهضت را از منظر رسانه و بستر رسانه توجه م. حرکت و رفتار امام در ذات خود رسانه‌ای به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا عظیم‌ترین رسانه‌ای تا ابد خواهد بود با تمام ویژگی‌های پیام و پیام‌رسانی و تأثیرات بر مخاطب.
آنچه مورد توجه قرار می گیرد تلاش گروهی در آن زمان برای قلب واقعیات، دروغ سازی، و انگاره سازی و وارونه سازی حق و باطل و جا به جایی حقیقت و دروغ نقش آفرینی را انجام دادند و از این رو بود که در کنار بمباران خبری علیه امام حسین(ع) ) ، های ایای قام و پاد ش بای های حای زای ام ا م و و …
در این میان اما سکوت خواص و بی تفاوتی آنها، به واقعه عاشورا کمک کرد. واقعه عاشورا را باید محصول انحراف، سکوت، فریب و تحریف دانست. عاشورا زاییده جهل توام با خودکامکی و زیاده‌خواهی مردمی بود که این نقنطه را در این نقنطه می‌دید.
نباید این فریبکاری مختصر آن دوران بوده باشد. این رویه امروز در سیل خروشان پیام‌ها و بازار داغ رسانه‌های نوین رودو شیوه‌های جدید وشیوه‌های جدید این رویه امروز در سیل خروشان پیام‌ها و بازار است. ما به این جمله باور داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. تشخیص مرز میان حق و باطل و ناخواسته در خدمت ظلم قرار نگرفتن و تلاش برای حق و عدالت‌طلبی آنچیزی است که امروز اگر می‌خواهیم در صف دشمنان دین قرار نگیریم، باید سرلوحه بینش و منش ما باشد. حسینی شدن فراتر از نظر، به عمل نیاز دارد. برای این مهم، رسانه ما باید حسینی باشد و حسینی بیاندیشد.
ضمن عرض خداقوت به همه رسانه ها و پژوهشگران عرصه اطلاعات بخشی و اطلاع رسانی، امیدواریم به برکت این ایام، رسانه های ما ذیل دیدگاه درخشانی به مانند روشنگری، تبیینگری، مطالبه گری، صادق گری، و … هر روز موفق تر روزگار اخلاقی قبل از آن وجود داشته باشد. .»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا