استان ها

حضور پررنگ زنان در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ و بخش «الکام‌استارز»

حضور پررنگ زنان در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ و بخش «الکام‌استارز»

حضور پررنگ زنان در بخش الکام‌استارز یکی از ویژگی‌های مهم بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «الکام‌استارز» یکی از بخش‌های نمایشگاه الکامپ به شمار می‌‍رود که به‌صورت اختصاصی بر استارتاپ‌های حوزه فاوا و معرفی آنها به‌منظور جذب سرمایه متمرکز است و فرصتی برای حضور استارتاپ‌ها در فضای نمایشگاه است و این امکان را به آنها بدهد که علاوه‌بر معرفی خود به اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور، فرصتی برای جذب سرمایه هم پیدا کنند.

این استارتاپ‌ها هم برای حوزه کسب‌وکاری و هم برای کشور مفید هستند و در همه‌ی کشور‌های دنیا بخش عمده و جذاب نمایشگاه‌ها به حوزه‌های جدیدی مانند فین‌تک، تک، استارتاپ‌ها و… مربوط می‌شود بخش بسیار مهم نمایشگاه الکامپ امسال هم همین بخش الکامپ‌استارز است که استارتاپ‌ها شرکت‌کنندگان اصلی آن هستند. این رویداد پیش از این در ۶ دوره برگزار شده و در آخرین دوره‌ی آن نزدیک به ۶۰۰ تیم در این بخش حضور داشتند.

الکام‌استارز در این سال‌ها رشد کرده و جزو پربیننده‌ترین بخش‌های الکامپ شده است؛ تمرکز الکام‌استارز بر استارتاپ‌ها و گرایش‌های جدید تکنولوژی است. آمار دوره‌ی گذشته‌ی الکامپ نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از مجموعه‌هایی که در بخش آوردگاه سرمایه‌ی الکام‌استارز حضور داشتند به جلسه‌ی دوم با سرمایه‌گذار هم رسیده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده‌ی تأثیر برگزاری این بخش در نمایشگاه الکامپ است.

در این بخش از نمایشگاه رخداد‌هایی مانند مسابقه، جذب سرمایه، مشاوره و… وجود خواهد داشت. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین کارکرد الکام‌استارز فراهم کردن فرصتی برای استارتاپ‌ها در راستای جذب سرمایه باشد، نمایشگاه امسال ارتباط  قوی‌تری با نهاد‌های توسعه‌ای حوزه فاوا خواهد داشت. استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی رویکرد اصلی الکامپ است.

الکام‌استارز امسال سه تفاوت عمده با دوره‌های قبل خواهد داشت. اولین تفاوت این بخش در الکامپ۲۷ تمرکز آن بر استارتاپ‌های حاضر در استان‌هاست؛ با این هدف که از استارتاپ‌های تهرانی تمرکززدایی شود و فرصتی باشد برای این که استارتاپ‌های شهر‌های دیگر هم دیده شوند. حضور پررنگ‌تر زنان در الکامپ و الکام‌استارز امسال نیز تغییر دیگری است که برای این دوره از نمایشگاه است.

دکمه بازگشت به بالا