حوادث و رویداد

حمایت همه‌جانبه هلال‌احمر ایران از مهاجران و آوارگان

رئیس جمعیت هلالاحمر ایران در اجلاس خارج بشردوستانه رهبران منطقه شمال و شمال آفریقا (منا) برای ارائه خدمات مختلف به اتباع در ایران خارجی علیرغم ها و تحریم های موجود تاکید کرد.

به گزارش گزارشگر یک و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر پیر کولیوند با اشاره به موضوع مهاجران و آوارگانی که در کشور ایران زندگی می‌کنند، گفت: سازمان‌های بشردوستانه از جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به دلیل وجود جامعه‌ای از سال‌های طولانی در کمکرسانی بشردوستانه و محور، می‌توانند شرکای کارآمد و قابل اعتمادی برای دولت دولتی باشند. و مقامات عمومی در حمایت از آسیب پذیری و آسیب دیده مانند آوجراوگانا، پناهندگان.

وی افزود: به دلایل بحران های بین المللی و منطقه ای در دهه های اخیر، ایران در منطقه بحرانی از نظر جمعیت، پناهندگان و مهاجران قرار گرفته است.

کولیوند با اشاره به مرزهای طولانی و مشترک کشور با کشور همسایه مشخص کرد: ایران به دلیل داشتن مشترکات اعتقادی و فرهنگی با همسایگان خود و همچنین موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسب برای زندگی در داخل کشور به یکی از مهاجران ایران تبدیل می‌شود. به طور مستقیم و همیشه درگیر مسائل پناهندگان، مهاجران و آوارگی ناشتو.

رئیس جمعیت هلالاحمر در تشریح نقش پررنگ جمعیت هلال احمر ایران در حوزه مهاجرت، گفت: دولت ایران بهعنوان کشور مبدأ، مقصد و ترانسیت پناهندگان و مهاجران، بدون شک با چالش های خاص خود را تهدید می کند. در حال حاضر بیش از 4 میلیون پناهنده در کشور ایران زندگی می کنند که در سالیان گذشته برنامه های توسعه و رفاهی جمعیت هلال احمر فراهم می کند که فرصت های برابر امکان تحصیل برای همه پناهجویان و مهاجران فراهم شود.

کولیوند؛ اقلیمی بیماری را چالش جدید هلالاح ایران در حمایت از مهاجران اعلاممر و تاکید کرد: علیرغم حمایت از پناهندگان و ارائه خدمات درمانی، آسیب‌هایی مانند بیماری هلالاحمر ایران بنا بر رسالت خود در حمایت از مهاجران و با توجه به عضویت در ستاد ملی، تصمیم گیری واکسیناسیون برای مهاجران قانونی و غیر قانونی را اخذ می کند.

کولیوند اظهار کرد: هلال احمر ایران در نقش معین دولت و با هماهنگی وزارت بهداشت و شرکت های تولیدی، 130 میلیون دز واکسن خارجی نیز وارد می شود و علاوه بر این برای کمک به واکسیناسیون، مراکز ویژه را هم برای واکسیناسیون مهاجران، آوارگان و سایر اتباع خارجی در اختیار دارند. کشور اختصاص داد.

کولیوند تاکید کرد: محدودیت های دسترسی به منابع ناشی از کمک ها مانع بزرگی برای دریافت بشردوستانه نیز می شود که این امر، روند امدادرسانی به آسیبدیدگان و جامعه مهاجران و پناهندگان را نیز کندتر می کند.

وی در پایان ضمن درخواست از رهبران جمعیت های ملی، کمیته و کمیته برای کمک به رفع تحریم ها، اظهار کرد: این حمایت های ملی و همکاری های جمعیتی از هلال احمر ایران در اجرای بشردوستانه، قابل ستایش است که صمیمی از تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا